PracaGrupypl.praca.dyskusjepl.pregierz › pl.pregierz
    From: Yakhub <y...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: pl.pregierz
    Date: Sun, 17 Apr 2011 14:08:36 +0200

    Ogólnie - piętnolina.

    Jakiś 2 tygodnie temu zacząłem się w to bawić - nie do celów wirtualizacji
    serwerów, tylko do zwyczajnej organizacji desktopowej pracy.

    Zainstalowałem sobie na komputerze VirtualBoxa. Na nim postawiłem (na
    razie) 2 maszyny, każda do innych cełow - nazwijmy to - "zawodowych". Na
    każdej z nich mam zainstalowane tylko to oprogramowanie, którego używam do
    pracy. Dzięki temu, mogę utrzymać porządek na "biurku", a jednocześnie nie
    śmiecę sobie po "macierzystym" systemie różnym oprogramowaniem (na
    przykład, nie muszę instalować w głównym systemie klienta Novella i całego
    szajsu do administrowania Netwarem).

    Sam pomysł wazelinuję, bo widzę, że to się sprawdza.

    Drobne piętna za działanie:
    1. Podczas pracy na wirtualnej maszynie co jakiś czas mam "przycinki" myszy
    - albo kursor przeskakuje, albo przycisk się nie "puszcza" i zamiast
    kliknąć element, przeciągam go. Czasami ekran na kilka sekund się
    "zamraża".

    2. Jak się uruchamia wirtualną maszynę, a na niej odpala zdalny pulpit, a
    na nim uruchomione zostaje Putty, to można się trochę pogubić :).

    3. Na wirtualce nie działają gry :(. A szkoda, bo oddzielna maszyna do
    grania też by była fajnym rozwiązaniem. Na razie gram na systemie
    "macierzystym".

    4. Nie mam zielonego pojęcia, jak to rozwiązać pod kątem licencyjnym.
    Zarówno system hosta, jak i systemy goszczone, to Windowsy.

    I odwołanie do SMP:
    O ile większość problemów jest nierozwiązywalna, to potrzebuję jakiegoś
    lekarstwa na pierwszy problem. Obecnie używam VirtualBoxa. Na komputerze
    siedzi sobie E2180 - dwurdzeniowy, ale bez sprzętowej wirtualizacji.
    Pytania do znawców tematu:

    - czy zamiana VirtualBoxa na VMWare, albo VirtualPC, albo jeszcze co innego
    pomoże?

    - czy zmiana procesora na taki z wirtualizacją pomoże?

    - czy przy zamianie procesora, wystarczy, jeżeli kupię trochę nowszego
    dwurdzeniowca, czy może jest sens od razu pakować się w 4 rdzenie? Na
    żadnej z maszyn nie wykonuję jakichś bardzo obciążających operacji, ale
    zależy mi na responsywności.

    --
    Yakhub