PracaGrupypl.praca.dyskusjeoutsourcing IT › outsourcing IT
    From: azbest <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: outsourcing IT
    Date: Mon, 21 Mar 2005 00:53:25 +0100

    Witam!

    Jest sobie firma posiadajaca 20 komputerow, z tego pare to czysty DOS. 2 serwery
    - dzielenie internetu i serwer plikow.
    Pracy jest w niej za mało jak na etat informatyka, więc decyduje się na usługi
    firmy zewnętrznej - mnie.
    Nie jest to aż tak wielka firma, choć oprogramowanie mają zróżnicowane - każda
    komórka działa na innym sofcie.
    Odpowiedzialny byłbym za wszystko - zarządzanie siecią, ikonki na pulpicie,
    archiwizację danych, czy asystę przy el. wysyłce dokumentów z różnych
    dziwacznych programów. Jak wspomniałem jest tam 20 komputerów, większość to
    Windows 9x. Ile Wy byście wzięli za usługi w takie firmie ?
    Wg mnie to koszt zatrudnienia etatowego informatyka to koszt netto 1500-2000
    dla niego, czyli + ileśtam PLN odprowadzanych do budżetu za niego.
    Ludziska nie psują tam za często - czasem są to błache sprawy z punktu
    informatyka, więc pomyślałem sobie, że zawrę umowę z nimi - wstępnie
    umowa/zlecenie, a później DG, albo firma.
    Czy możecie ocenić mój cennik ? Wolałbym, aby firma płaciła abonament w wys.
    powiedzmy 800 PLN (w tym 5h roboczogodzin) + 75 PLN za każdą dodatkową.
    Czy możecie zatem ocenić moją kalkulację ? Ile inne firmy biorą za taką
    opiekę i czy moja oferta na tle innych firm wypada satysfakcjonująco ?
    Pomijam oczywiście sprawę własnych dochodów (czy wyzyje za to czy nie :), ponieważ
    mam obecnie pracę, a tą współpracę traktowałbym jako "kieszonkowe".

    Obszar działania to Szczecin