PracaGrupypl.praca.dyskusjekilka pytań związanych z DGkilka pytań związanych z DG
    From: "PP" <p...@p...berdyczow.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: kilka pytań związanych z DG
    Date: Thu, 02 Sep 2004 18:07:58 GMT

    Witajcie,

    Zwracam się do znawców tematu z prośbą o wyjaśnienie kilku wątpliwości
    związanych z DG.

    1. Otóż, postanowiłem założyć własną działalność,a jako przewidywany termin
    jej rozpoczęcia, wpisałem dzień 20.09. Czy za rzeczywisty termin jej
    rozpoczęcia, będzie uznana ta data,czy też dzień wystawienia pierwszej FV?
    Nie wiem,czy nie będę zmuszony pod koniec miesiąca do wyjazdu na parę dni, a
    ponoszenie opłaty ZUS z tytułu teoretycznego rozpoczęcia DG, byłoby dosyć
    bolesnym faktem, podczas gdy faktycznie rozpocznę dzialania z dniem 1/10/04.

    2. czy mogę ewentulanie w UM prosić o zmianę daty przewidywanego rozpoczęcia
    dzialalności, jeśli musiałbym ponosić koszty ZUS z tego tytułu,choć naprawdę
    niczego bym nie rozpoczął? (niestety chyba się pospieszyłem z tym terminem)

    3. jest wielce prawdopodobne,o czym powziąłem informację dopiero po złożeniu
    wniosku w UM, iż dostanę dość atrakcyjną pracę,a zatem mógłbym nie
    rozpoczynać DG,a ją zawiesić. Czy w związku z tym, jeśli złożyłem jedynie
    wniosek w UM (złożyłem też formularz dla GUS poprzez UM), wystarczy,że w UM
    dokonam zwieszenia DG lub wycofam wniosek (nie wiem,czy to możliwe), czy też
    muszę jednak udać się do US i ZUS i wszcząć procedury , jakie podejmuje się
    przy ropoczynaniu DG,a po chwili sprawę odkręcić, czy ewentualnie mogę te
    dwie instytucje pominąć?

    Dzięki serdeczne.
    pozdrawiam
    Piotr P.