PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaka umowa - osoby fizyczne

  • 1. Data: 2008-10-31 09:19:20
    Temat: jaka umowa - osoby fizyczne
    Od: "Michał Jankowski" <d...@r...com.pl>

    Witam serdecznie !

    Mam pytanie, zajmuje sie fotografia , nie mam dzialalnosci , a chcialbym byc
    "fair" wobec urzedu skarbowego.
    Podpisuje umowy na sesje fotograficzne najczesciej z osobami fizycznymi ,
    wiec umowa o dzielo nie wchodzi w gre.
    Czy jest jakis rodzaj umowy miedzy dwoma osobami fizycznymi, do ktorej nikt
    sie nie przyczepi, oczywiscie podatek normalnie bylby odprowadzany.
    Moze jakas umowa cywilna ?
    Dodam ze jestem normalnie pracuje i wszystkie skladki mam odprowadzane.
    Aha raczej nie wchodzi w gre zakladanie dzialalnosci.

    Dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2008-10-31 09:46:04
    Temat: Re: jaka umowa - osoby fizyczne
    Od: szymon <n...@m...pl_WITHOUT>

    Dnia 2008-10-31, pią o godzinie 10:19 +0100, Micha? Jankowski pisze:
> [...]
    > Dodam ze jestem normalnie pracuje i wszystkie skladki mam odprowadzane.
    > Aha raczej nie wchodzi w gre zakladanie dzialalnosci.

    Ale dlaczego umowa o dzieło odpada? Przecież nie ma w przepisach nigdzie
    powiedziane, że strona zlecająca musi być firmą? W umowie są 2 strony,
    nie jest powiedziane, że któraś musi być firmą

  • 3. Data: 2008-10-31 11:46:11
    Od: "Michał Jankowski" <d...@r...com.pl>

    Użytkownik "szymon" <n...@m...pl_WITHOUT> napisał w wiadomości
> [...]

    powiedziane, że strona zlecająca musi być firmą? W umowie są 2 strony,
    nie jest powiedziane, że któraś musi być firmą

    hmn... myslalem ze umowa przy umowie o dzielo przynajmniej jedna strona musi
    byc firma.
    rozumiem ze przy umowie o dzielo wystarczy ze odprowadze podatek?

  • 4. Data: 2008-11-05 16:52:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Fri, 31 Oct 2008 10:19:20 +0100, "Michał Jankowski"
    <d...@r...com.pl> zakodowal:

    >Aha raczej nie wchodzi w gre zakladanie dzialalnosci.

    Czy masz jakieś dochody?
    Jak masz, to nijak się nie opłaci nie założyć DG.
    A jak nie masz - to podatku nie zapłacisz, bo niby który?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded