PracaGrupypl.praca.szukanadziałalność gosp za granicą

  • 1. Data: 2006-06-25 09:00:10
    Temat: działalność gosp za granicą
    Od: "Tomek Sz." <t...@g...pl>

    Witam wszystkich,

    czy ktoś z uczestników listy jestzorientowany jakie wymogi trzeba
    spełnić, aby móc świadczyć tzw. usługi transgraniczne na terenie
    Niemiec. Jestem umówiony z firmą niemiecką, że jeśli założę w Polsce
    działalaność gospodarczą to będę mógł dla nich w Niemczech w oparciu o
    tę działalaność pracować. Interesuje mnie to czy niemiecka firma nie
    próbóje mnie "wsadzić na minę". Czy ktoś prowadzi tego typu działalaność
    i mógłby się podzielić doświadczeniami? Przede wszystkim interesuje mnie
    to czy sama polska rejestracja firmy wystarczy, czy muszę równolegle
    załatwić jeszcze jakieś formalności w Niemczech. Dodam, że chodzi o
    działalaność w zakresie obróbki metalu, ślusarstwa, spawania itp. w
    każdym razie nie ma tu ograniczeń związanych z wykonywnaiem zawodów w
    budownictwie,

    Tomek Sz.

  • 2. Data: 2006-06-25 10:01:18
    Temat: Odp: działalność gosp za granicą
    Od: "Ornet Piotr Michalak" <h...@o...pl>

> [...]
    > działalaność w zakresie obróbki metalu, ślusarstwa, spawania itp. w
    > każdym razie nie ma tu ograniczeń związanych z wykonywnaiem zawodów w

    z tego co wiem wystarczy rejestracja firmy w Polsce, potem możesz świadczyć
    usługi firmie z niemiec wystawiając im fakturę, dodatkowych formalności w
    niemczech brak
    możesz też przemyśleć rejestrację firmy w niemczech - nie ma ograniczeń w
    tym zakresie dla Polaków
    musiałbyś to przeanalizować - mają trochę inny system fiskalny, ale
    niekoniecznie musi być korzystniejszy w twoim przypadku