PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobić gdy pracodawca nie chce płacić? › co zrobić gdy pracodawca nie chce płacić?
    From: "Smok" <s...@z...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: co zrobić gdy pracodawca nie chce płacić?
    Date: Tue, 10 Feb 2004 00:09:41 +0100

    Problem mój polega na tym, ze wykonywałem dla pewnej firmy pracę na umowę o
    dzieło.
    Pierwszą umowe miałem na grudzień 2003, rozliczona w terminie, nawet przed
    świętami im się udało :)
    Później podpisałem drugą umowę, od stycznia 2004. Termin wykonania dzieła
    (które de facto było mistyfikacją, bo wykonywałem wciąż tą samą pracę)
    opiewał na kwiecień 2004. Jednak po 3 tygodniach pracy otrzymałem propozycje
    pracy full legalnej, na umowe o pracę, na lepszym stanowisku. Zerwałem więc
    umowę jaką podpisałem wcześniej (tą styczniową). Otrzymałem potwierdzenie
    wykonania dzieła. Aby być fair wobec tej firmy podjąłem się dokończenia
    bieżących spraw. Jednak nie udało mi się wywiązać z obietnicy, właściciele
    firmy najwidoczniej sie na mnie obrazili. Minął koniec miesiąca, a pieniędzy
    nie ma, firma nie odbiera telefonów, nie odpowiada na maile, na gg. Co moge
    zrobić by odzyskać pieniądze które mi się należą? Sąd pracy? Jak to wygląda
    w praktyce?