PracaGrupypl.praca.dyskusjeco sądzicie o wykształceniu (part 2) › co sądzicie o wykształceniu (part 2)
    From: "PROZAiC" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: co sądzicie o wykształceniu (part 2)
    Date: Sat, 17 May 2003 08:50:23 +0200

    W szkole średniej miałem średnią 4.9 pracę dyplomową obroniłem na 6.0. Rok
    temu
    z bardzo dobrym wynikiem skończyłem studia na AGH. I myślisz że ktoś to
    docenił? Do dzisiaj nie znalazłem pracy. I nie znajdę, ponieważ nie mam
    doświadczenia.
    pozdrawiam
    Rafael

    > bardzo glupie jest przeswiadczenie ze dzieki klamstwu sie zrobi
    > kariere.
    > po pierwsze, klamstwo wychodzi dosc latwo na rozmowie, a jesli nie to
    > wyjdzie w pracy.
    > cos zrobic umiesz albo nie i jesli sklamiesz to niestety od tego
    > magicznie nie nabedziesz tych umiejetnosci. nawet jesli cie przyjma do
    > pracy to predko z niej wylcisz z hukiem.
    >
    > a potem ludzie sie dziwia, skad sie biora pracodawcy, co zawyzaja
    > kryteria, nie wierza w ani jedno slowo kandydata na rozmowie i
    > wymagaja od niego na dziendobry wykonania jakiejs pracy, zeby
> [...]

    Koleżanka jak widzę nie zwróciła uwagi na jedno ogromnie istotne słowo -
    UMIEJĘTNE.
    Umiejętne tonie to samo co "zwykłe" jak napisała na końcu listu.
    Sądzę, że kolega Andrzej, mówił raczej o naginaniu faktów i właśnie -
    umiejętnym koloryzowaniu swoich osiągnięć, umiejętności etc.

    Podam przykład własny:
    Swego czasu pracując w niedużej firmie handlowej, wkurzony ręcznym
    wypisywaniem faktur, zasugerowałem szefowi żeby kupił komputer.
    Kupił. Rzuciłem kilka propozycji dot. oprogramowania, a potem zająłem się
    obsługą tegoż (Firma ++).
    Na CV bardzo ładnie to wygląda :)
    "... zainicjowałem i nadzorowałem implementację komputerowego systemu
    kontroli sprzedaży..."
    Czy to jest kłamstwo? Raczej bufonada, ale na tym polega dobre CV.

    Ale już na przykład znajomością języka duńskiego się nie chwalę...
    ... bo go nie znam, co łatwo sprawdzić.

    A skoro rekrutatorzy dzielą to co słyszą na rozmowie na pół, więc Ty na
    tejże rozmowie musisz, to co mówisz, mnożyć razy dwa.
    To chyba oczywiste!

    pozdrawiam

    PROZAiC