PracaGrupypl.praca.dyskusjeco moze mi grozic?

  • 1. Data: 2003-12-04 18:51:35
    Temat: co moze mi grozic?
    Od: "PawelS" <p...@i...pl>

    Witam
    mam takie pytanie
    Firma przygotowuje sie do dosc duzego projektu informatycznego.
    Moim zadaniem jest wykazanie potrzebnych materiałów, obliczenie kosztow itp.
    jakie poniesie firma aby ten projekt zrealizować. Oczywiscie dodalem pewne
    zapasy na materiałach i kosztach aby w zaskakujacych przypadkach nie byc
    startny. Dzis zapytano mnie czy "podpisuje sie krwia" pod ta kalkulacja.

    Moje pytanie brzmi - co mi grozi ze strony pracodawcy jesli pomyliłem sie na
    jego niekorzysc ?
    Wszystkie wyceny robilem starannnie wiec "celowe działanie na szkode firmy "
    odpada.

    PawelS

  • 2. Data: 2003-12-04 20:04:54
    Temat: Re: co moze mi grozic?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > jego niekorzysc ?
    > Wszystkie wyceny robilem starannnie wiec "celowe działanie na szkode firmy "

    65% projektow informatycznych jest niedoszacowanych. Glownymi
    winowajcami sa sami klienci, poniewaz nie wiedza czego chca.

    Dobrze przygotowana firma informatyczna wylapie potencjalne ryzyka, ale
    i tak nie jest w stanie wszystkiego oszacowac na 100%.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2003-12-04 22:35:41
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> ihn
    news:MPG.1a39b1cc5fdde8d9989857@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn
    aa'kua pl.praca.dyskusje

    > Dobrze przygotowana firma informatyczna wylapie potencjalne
    > ryzyka, ale i tak nie jest w stanie wszystkiego oszacowac na
    > 100%.

    Stąd też powstało jedno z praw Murphy'ego:

    Wykonanie 80% projektu pochłonie 80% środków przeznaczonych na
    jego realizację.
    Wykonanie 20% projektu pochłonie 80% środków przeznaczonych na
    jego realizację.

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    "I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)

  • 4. Data: 2003-12-05 05:30:21
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    Użytkownik "Peter 'Mikolaj' Mikolajski"
    <m...@c...spamers.are.stupid> napisał w wiadomości
> [...]
    > jego realizację.
    > Wykonanie 20% projektu pochłonie 80% środków przeznaczonych na

    Cos ci się pomieszało. Powinno być

    Wykonanie 80% projektu pochłonie 20% środków przeznaczonych na

  • 5. Data: 2003-12-05 07:15:38
    Od: "Ania" <a...@i...pl>

    A tak poważnie mozecie mi odpowiedziec? Czego moge sie spodziewać?

    PawelS

    ---

  • 6. Data: 2003-12-05 07:49:53
    Od: "Konrad Inglot" <k...@g...pl>

    Jakub Zysnarski <a...@n...koncu.postu> napisał(a):

    > Cos ci się pomieszało. Powinno być
    >
    > Wykonanie 80% projektu pochłonie 20% środków przeznaczonych na

    Wtedy nie byłoby to prawo Murphiego bo 100% pracy pochłania 100% środków.
    Czyli sielank. Peter ma rację :)

    Co do szacowania - ja słyszałem że należy przyjąć wariant najbardziej
    pesymistyczny, dodać 30% na zapas i zmienić jednostkę na rząd wyższą :))

    pzdr
    konlin

  • 7. Data: 2003-12-05 08:14:54
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Ania" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A tak poważnie mozecie mi odpowiedziec? Czego moge sie spodziewać?

    1. Dlaczego plec zmieniasz?
    2. Nic ci nie moze grozic. Nie rozumiem sformulowanie "podpisac sie krwia
    pod czyms". Jako pracownik masz swiadczyc prace najlepiej pod wzgledem
    twojej wiedzy - co wlasnie zrobiles. Jesli masz pewne watpliwosci, uzyskaj
    audyt i podpis swojego przelozonego pod swoja kalkulacja - to on tez bedzie
    za zaakceptowanie jej odpowiedzialny. A po za tym, jesli koszt bedzie
    niedoszacowany to sie go chyba powiekszy bez bólu?
    Pewnie chodzi o oferte przetargowa i trzesiecie portkami , ze cos
    przeoczyliscie? Jesli tak, to za oferte odpowiada osoba podpisujaca sie -
    czyli zapewne prezes.
    Powtarzam, jak sie boisz - daj komus podpisac dupokrytke.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 8. Data: 2003-12-05 08:23:23
    Od: "insulation" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PawelS" <p...@i...pl> napisał w

> [...]
    >... Dzis zapytano mnie czy "podpisuje sie krwia" pod ta kalkulacja.
    > Moje pytanie brzmi - co mi grozi ze strony pracodawcy jesli p

    E.., jeśli to taki dupek że "poważny" projekt opiera całkowicie na
    niedoświadczonym pracowniku (-ach) to jego problem
    bo mu firma w końcu padnie(albo nie ;-)
    Jesteś zielonkawy, jeśli on o tym wie jest OK, jeśli to sprytnie ukryłeś to
    gorzej ale i tak to jego problem. Ty najwyżej poszukasz sobie nowej pracy.
    Oczywiście jako pracodawca powinienem napisać coś innego ;-).

    wini

  • 9. Data: 2003-12-05 11:23:31
    Od: "Pawel" <p...@i...pl>

    Dzieki.

    P.S. Płec zmienilem bo mam inaczej ustawionego outlooka w domu i w pracy :)
    i przeoczylem ten fakt piszac na grupe z roznych miejsc.

    PawelS

    ---

  • 10. Data: 2003-12-05 16:07:39
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    Konrad Inglot wrote:
    > Co do szacowania - ja słyszałem że należy przyjąć wariant najbardziej
    > pesymistyczny, dodać 30% na zapas i zmienić jednostkę na rząd wyższą :))
    a ja spotkalem sie z opinia ze aby przewidziec czas ukonczenia projektu,
    nalezy uzyskane od informatykow informacje pomnozyc przez dwa i dodac 1
    jednostke czasu ktorej oni uzyli :)

    marcin