PracaGrupypl.praca.dyskusje › UMOWA O PRACE - pytanie

  • 1. Data: 2004-12-08 23:16:51
    Temat: UMOWA O PRACE - pytanie
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    mam takie pytanko..
    dostalam umowe o prace do podpisania.. ale przyslana zostala ona do
    naszego biura z oddzialu zamiejscowego w formie elektronicznej,
    kierownik biura wydrukowala umowe i przedlozyla mi do podpisania,
    nastepnie ma byc zawieziona do szefa zeby i on podpisal..
    uwazam ze to lekko dziwne .. mam racje?? no ale niech im bedzie..
    umowa na 3 miesiace tylko wiec mozna zaryzykowac :)

    i teraz jeszcze jedna sprawa.. sama umowa o prace jest dwustronicowa
    przy czym miejsce na podpis jest tylko na drugiej stronie..
    zastanawiam sie czy w zwiazku z tym zamiescic na obydwu kartach umowy
    dodatkowo parafki.. (boje sie troche ze moze to byc zle odebrane.. z
    drugiej zas strony jest to takie troche zabezpieczenie dla mnie ze np
    pierwsza strona umowy nagle nie zostanie zmieniona..)

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 2. Data: 2004-12-08 23:27:02
    Temat: Re: UMOWA O PRACE - pytanie
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:4h2fr0p576kns14lv9suta5dd22s4m83q3@4ax.com CanoE
    <c...@n...lubie.spamu.org> pisze:

> [...]
    > uwazam ze to lekko dziwne .. mam racje?? no ale niech im bedzie..
    > umowa na 3 miesiace tylko wiec mozna zaryzykowac :)
    Umowa nigdy nie jest w jednym egzemplarzu. Powinnaś otrzymać min. 2
    egzemplarze umowy juz podpisane przez "szefa". Jedną podpisujesz i oddajesz
    a drugą zatrzymujesz. nie zapomnij o dacie.

> [...]
    > zastanawiam sie czy w zwiazku z tym zamiescic na obydwu kartach umowy
    > dodatkowo parafki.. (boje sie troche ze moze to byc zle odebrane..
    Podpisz dla własnego spokoju obydwie strony. Nie rozumiem Twoich obaw -
    niech sobie odbierają jak chcą.

    Jotte

  • 3. Data: 2004-12-09 05:32:41
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Umowa nigdy nie jest w jednym egzemplarzu. Powinnaś otrzymać min. 2
    >egzemplarze umowy juz podpisane przez "szefa". Jedną podpisujesz i oddajesz
    >a drugą zatrzymujesz. nie zapomnij o dacie.

    sa dwa egzemplarze.. tylko jak pisalam to ja mam podpisac pierwsza ..
    a moj egzemplarz dostane jak szef podpisze..

    >Podpisz dla własnego spokoju obydwie strony. Nie rozumiem Twoich obaw -
    >niech sobie odbierają jak chcą.

    no tak.. ale pisalam ze szef bedzie podpisywal po mnie..

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 4. Data: 2004-12-09 06:33:27
    Od: "Agnieszka" <a...@b...pl>

    > no tak.. ale pisalam ze szef bedzie podpisywal po mnie..

    boisz sie bardziej szefa czy ew.mozliwego przekretu z ta umowa?
    podpisz obie strony, bedzie oznaczalo to ze znasz sie na prawie - kazda
    strona powinna byc conajmniej zaparafowana przez kazda ze stron

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-12-09 07:52:04
    Od: "AKS" <o...@b...zag.pl>

    CanoE news:4h2fr0p576kns14lv9suta5dd22s4m83q3@4ax.com napisal (-a):

> [...]
    > drugiej zas strony jest to takie troche zabezpieczenie dla mnie ze np
    > pierwsza strona umowy nagle nie zostanie zmieniona..)

    Tak czasami bywa, jesli osoba upowazniona do podpisania
    umowy o prace pracuje/przebywa poza Twoim miejscem wykonywania pracy.
    Podpisz obie umowy (przeczytaj je najpierw czy wszystko sie zgadza),
    zaparafuj
    obie strony i daj przelozonej.
    Biorac pod uwage tempo pracy Poczty Polskiej to przeslanie poleconego
    piorytetowego listu w obie strony powinno zajac max. 5 dni.
    Jesli do tego czasu jej nie otrzymasz - zacznij mocno naciskac.

    Powodzenia!

    --
    Pozdrowienia,
    AKS

  • 6. Data: 2004-12-09 09:39:47
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > sa dwa egzemplarze.. tylko jak pisalam to ja mam podpisac pierwsza ..
    > a moj egzemplarz dostane jak szef podpisze..

    Tak, to podpisywanie najpierw przez pracownika zle sie konczy. Ja tak kiedys
    pracowalem dobrych pare tygodni na umowie, ktora podpisalem najpierw, a szef
    podpisywal, podpisywal i w koncu nigdy jej nie podpisal, az do konca trwania
    umowy. Nigdy nie dostalem swojego egzemplarza :(

    Moze to tylko minus organizacyjny, ale moze zabezpieczenie na wypadek,
    gdybys sie nie sprawdzala.

  • 7. Data: 2004-12-09 11:20:19
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:lpofr054c3m7eb5arbnhe4jbc4nrkh1euk@4ax.com CanoE
    <c...@n...lubie.spamu.org> pisze:

    > sa dwa egzemplarze.. tylko jak pisalam to ja mam podpisac pierwsza ..
    > a moj egzemplarz dostane jak szef podpisze..
    Ja bym tego nie zrobił. Wyjątek - jeśli znam człowieka, współpracowałem z
    nim już i mam istotne przesłanki aby mu ufać.
    Ewentualnie może zabezpiecz sobie jakiś dowód, np. 3-ci egzemplarz z
    adnotacją, że przekazano do podpisu przez (tu nazwisko, stanowisko), data,
    pieczęć firmy, podpis księgowej.
    No ale zrobisz jak uważasz.

    > no tak.. ale pisalam ze szef bedzie podpisywal po mnie..
    A co kolejność podpisywania ma wspólnego z podpisaniem obu stron?

    Jotte