PracaGrupypl.praca.dyskusje › Temperatura w miejscu pracy

  • 1. Data: 2007-12-31 11:02:23
    Temat: Temperatura w miejscu pracy
    Od: "GeeRbiL" <g...@p...onet.pl>

    Witam
    Znajdę gdzieś przepis który mówi jaka powinna być minimalna temaperatura w
    biurze?
    Mój szef jest zbyt oszczędny , przykręca grzejniki tak żeby coś grzało ale
    ogólnie wszyscy marzną, jak sobie z tym( z nim) poradzić, oczywiście bez
    ubierania pięciu swetrów.

    pozdrawiam
    GeeRbiL

  • 2. Data: 2007-12-31 12:01:19
    Temat: Re: Temperatura w miejscu pracy
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 31 Dec 2007 12:02:23 +0100, "GeeRbiL" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Witam
    >Znajdę gdzieś przepis który mówi jaka powinna być minimalna temaperatura w
    >biurze?

    Tak, w PIP.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 3. Data: 2007-12-31 17:15:15
    Od: "news.onet.pl" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GeeRbiL" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ogólnie wszyscy marzną, jak sobie z tym( z nim) poradzić, oczywiście bez

    W pomieszczeniach pracy należy zapewnić temperaturę odpowiednią do rodzaju
    wykonywanej pracy (metod pracy i wysiłku fizycznego niezbędnego do jej
    wykonania) nie niższą niż 14 °C (287 K), chyba że względy technologiczne na
    to nie pozwalają. W pomieszczeniach pracy, w których jest wykonywana lekka
    praca fizyczna, i w pomieszczeniach biurowych temperatura nie może być
    niższa niż 18 °C (291 K).

    Proponuję korzystać z "GOOGLE"

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-01-01 14:19:43
    Od: "niechetny do pracy w Polsce" <b...@...pl>

    Użytkownik "news.onet.pl" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lekka
    > praca fizyczna, i w pomieszczeniach biurowych temperatura nie może być

    A co z pracą w chłodni, są jakieś limity czasowe jak długo można
    przebywać w tak zimnych pomieszczeniach? No i jak to wygląda w drugą
    stronę, gdy jest za gorąco np w pomieszczeniu jest 28 stopni,
    wykluczając tu pracę w hucie czy w palmiarni :)

  • 5. Data: 2008-01-01 17:28:08
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    GeeRbiL <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > ogólnie wszyscy marzną, jak sobie z tym( z nim) poradzić, oczywiście bez

    Sugeruję zacząć demontracyjnie kasłać, a jak nie pomoze, to pójść z czystym
    sumieniem na zwolnienie lekarskie.

  • 6. Data: 2008-01-01 20:24:37
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Sugeruję zacz?ć demontracyjnie kasłać, a jak nie pomoze, to pój?ć z czystym
    > sumieniem na zwolnienie lekarskie.

    Ot "Polska mentalność" ...

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 7. Data: 2008-01-02 09:19:51
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

    > Ot "Polska mentalność" ...

    taka sama jak przykręcenie ogrzewania do poziomu temepratury która pozwala
    na niezamarznięcie wody w obiegu.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2008-01-02 14:37:00
    Od: "GeeRbiL" <g...@p...onet.pl>

    > Sugeruję zacząć demontracyjnie kasłać, a jak nie pomoze, to pójść z
    > czystym
    > sumieniem na zwolnienie lekarskie.

    Szef przed sezonem zimowym zafundował nam szczepionki na grypę (jak dobrze
    pamiętam) . Pójście na L4 równa się z obniżeniem lub obcięciem premii .

  • 9. Data: 2008-01-02 16:02:15
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl> napisał(a):

    > Ot "Polska mentalność" ...

    Reymont się już z tego wyśmiewał prawie 100 lat temu.

    http://univ.gda.pl/~literat/ziemia/0018.htm

    - Na gazie gotują herbatę. Kto gaz płaci? Ja płacę. Ja płacę gaz na to,
    żebyście, panowie, mogli cały dzień pić herbatę! Gdzie tu jest sens! Od
    dzisiaj będziecie, panowie, płacili.

    - I pan prezes pija przecież...

    - Pijam, nawet zaraz się napiję. Antoni, daj mi herbaty - zawołał głośno do
    przedpokoju, z którego było wyjście do bramy. - Mam myśl. Pijecie herbatę,
    pijcie i płaćcie za gaz, na tyle ludzi to niedrogo wyjdzie, a mnie dawajcie
    herbatę w procencie, bo przecież urządzenia gazowe są moje, w moim kantorze i
    pijacie w godzinach zajęcia.

    - Dobrze, powiem kolegom.

    - Ja to robię dla panów dobra, no bo teraz to oni się wstydzą pić herbatę, ich
    gryzie sumienie, że to na moim gazie, a jak każdy zapłaci gaz, to on będzie
    śmiały, on będzie mi mógł patrzeć prosto w oczy. To jest bardzo moralne, panie
    Szteiman, bardzo.

  • 10. Data: 2008-01-02 22:32:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:flai9u$2ed$1@atlantis.news.tpi.pl GeeRbiL
    <g...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > ale ogólnie wszyscy marzną, jak sobie z tym( z nim) poradzić,
    > oczywiście bez ubierania pięciu swetrów.

    To zależy od kilku czynników.
    www.nieruchomosci.beck.pl/index.php?mod=m_artykuly&c
    id=16&id=460

    Szczegóły w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29
    listopada 2002 r. w sprawie najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń
    czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy, Dz.U. 2002 nr 217
    poz. 1833 ze zmianami.

    --
    Jotte