PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skladki ZUS - jak sprawdzic ?

  • 1. Data: 2002-04-19 10:26:23
    Temat: Skladki ZUS - jak sprawdzic ?
    Od: "Maciek Zientara" <m...@i...pl>

    Witam

    Sytuacja wyglada nastepujaco: od dluzszego czasu Pracodawca prawdopodobnie
    nie placi skladek ZUS. Czy mozna w jakis sposob ustyalic jak dlugo skladki
    nie byly placone, nie narazajac przy tym Firmy na np. wszczecie postepowania
    egzekucyjnego?
    Oczywiscie kazdy boi sie straty pracy :-(

    Maciek Zientara
    m...@i...pl
    S...@r...pl
    GG 21193

  • 2. Data: 2002-04-19 11:15:45
    Temat: Re: Skladki ZUS - jak sprawdzic ?
    Od: "Jacek" <a...@p...fm>

> [...]
    postepowania
    > egzekucyjnego?
    > Oczywiscie kazdy boi sie straty pracy :-(

    Nie wiem z jakiego jesteś rocznika, ale zakładając że należysz do 2 filara
    to po prostu dowiedz się w swoim funduszu :) - jak nie jesteś w jakimś
    badziewiu to pewnie dali ci jakąś kartę lub masz możliwość dostępu do
    swojego konta przez internet...Oczywiście jest też DUUUŻA możliwość, że choć
    pracodawca za ciebie płaci to składki nie wpływają - wtedy to niem mam
    pomysłu, ale ja o dziwo jestem optymistą bo już od roku kasa wpływ mi
    regularnie na konto w funduszu i mogę sobie to w każdej chwili sprawdzić,
    zresztą NN puszcza mi maila jak coś wpłynie i jest OK :)

    Ps: NIE JESTEM AGENTEM funduszu NN tylko zadowolonym klientem ;)

    Pozdr,
    andromon

  • 3. Data: 2002-04-19 11:41:27
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zresztą NN puszcza mi maila jak coś wpłynie i jest OK :)
    >
    > Ps: NIE JESTEM AGENTEM funduszu NN tylko zadowolonym klientem ;)

    Moze idz do Zus i sprawdz, czy poprzedni pracodawca (jesli byl) wplacal?.Przy
    okazji moze sie zorientujesz jak z tym jest... ale oni tak sie
    komputeryzuja....:(((((((Ale moze?

    Pozdr
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-04-19 11:46:25
    Od: "Maciek Zientara" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > zresztą NN puszcza mi maila jak coś wpłynie i jest OK :)
    >
    > Ps: NIE JESTEM AGENTEM funduszu NN tylko zadowolonym klientem ;)

    Coz, tak sie sklad ze rowniez NN jest moim funduszem. Niestety nie dostalem
    od nich zadnego maila :-(
    Ale i tak dziekuje za info.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-04-19 11:57:45
    Od: "Jacek" <a...@p...fm>

    > Coz, tak sie sklad ze rowniez NN jest moim funduszem. Niestety nie
    dostalem
    > od nich zadnego maila :-(
    > Ale i tak dziekuje za info.
    >
    > Pozdrawiam

    To złóż u nich wniosek o dostęp do tzw. N-s@rwisu

    Na początek: http://www.ptenn.pl/ing/

    Lub jak kto woli od razu:
    https://www.ptenn.pl/nn/forms.nsf/ShowForm?OpenAgent
    &template=DI1EditMS

  • 6. Data: 2002-04-19 12:18:22
    Od: "Maciek Zientara" <m...@i...pl>

    > dostalem

> [...]

    Wlasnie wyslalem wniosek :-)
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-04-19 13:46:15
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Z funduszu dowiesz sie ile wplynelo, ale w ZUS-ie musisz wypelnic specjalny
    druk-wniosek i oni maja miesiac czasu (chyba) na odpowiedz.
    Mi odpowiedzieli, ze ich program nie umozliwia wprowadzania korekty DRA bez
    wprowadzenia pierwszego DRA (skladalam korekty, a urzedniczka zwrocila mi
    poprzednie dokumenty .........). Druga przerwa tez wynika z jakiejs
    niedoskonalosci systemu, ktory nie umozliwia wprowadzenia dokumentow jakichs
    tam jeszcze. A trzecie - to mnie zaskoczyli - to dopiero od grudnia 1999
    roku przelewaja skladki, bo wtedy podpisalam umowe z OFE (nie wiedzialam o
    tym - myslalalam, ze do konca roku mam czas, ale ze bedzie obowiazywala od 1
    stycznia 1999 - trudno).

    Ale trzeba pisac - bo potem mozna po pewnym czasie dopominac sie o swoje

    Pozdrawiam
    Ewa