PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy absolwenckiej

  • 1. Data: 2004-01-27 08:41:42
    Temat: Rozwiązanie umowy absolwenckiej
    Od: "Katarzyna" <k...@p...onet.pl>

    Witam!

    Przykład: Jestem zatrudniona na umowę absolwencką na okres 12 miesięcy, po 3
    miesiącach znajduję pracę lepiej płatną etc. Czy umowę absolwencką mogę
    rozwiązać w jakimkolwiek terminie ? Czy istnieje w tym przypadku okres
    wypowiedzenia ? Jeśli tak to ile dni ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam,
    Katarzyna

  • 2. Data: 2004-01-27 23:57:45
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy absolwenckiej
    Od: "Mario" <m...@w...pl>

> [...]
    > miesiącach znajduję pracę lepiej płatną etc. Czy umowę absolwencką mogę
    > rozwiązać w jakimkolwiek terminie ? Czy istnieje w tym przypadku okres

    Nie wiem jak to jest formalnie, według prawa,
    ale ja miałem dokładnie taką samą sytuację.

    Urząd Pracy nie robił żadnych problemów.

    Powiedziałem pracodawcy, że za dwa dni mnie już nie ma,
    bo znalazłem pracę na normalny etat, i na tym się skończyło.

    (Był wkurzony, że zostawiłem go trochę "na lodzie", ale nowy
    pracodawca szukał ludzi na gwałt - więc od szybkosci też zależało
    to czy nową pracę dostanę).

    Dwa dni później pracowałem już w innej firmie.

    Do Urzędu Pracy trzeba było tylko zanieść umowę o pracę
    (taki postawili warunek - umowa o pracę, aby nie zwracać
    wcześniej pobranych pieniędzy czyli stypendium stażowego.
    W przypadku innej umowy (zlecenia/o dzieło) trzeba pieniądze zwrócić)

    Mario.

  • 3. Data: 2004-01-28 08:10:57
    Od: "Ender" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Do Urzędu Pracy trzeba było tylko zanieść umowę o pracę
    > (taki postawili warunek - umowa o pracę, aby nie zwracać
    > wcześniej pobranych pieniędzy czyli stypendium stażowego.

    Mylisz pojecia. Stypendium stazowe jest
    w przypadku Stazu Absolwenckiego (masz prawo
    zrezygnowac ze stazu jedynie w przypadku
    podjecia pracy - w przeciwnym wypadku zwracasz
    Stypendium Stazowe), a nie Umowy
    Absolwenckiej, ktora jest UMOWA O PRACE,
    a Urzad Pracy jedynie refunduje czesc
    wynagrodzenia i ZUS.

    Z tego co widze Katarzyna pytala wlasnie
    o umowe absolwencka a nie o staz.

    Pozdrawiam

    Ender

  • 4. Data: 2004-01-28 11:42:39
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "Katarzyna" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesiącach znajduję pracę lepiej płatną etc. Czy umowę absolwencką mogę
    > rozwiązać w jakimkolwiek terminie ? Czy istnieje w tym przypadku okres

    Pomiędzy Tobą a Pracodawcą jest normalna umowa o pracę. Dla Ciebie nie ma
    znaczenia, że pracodawca
    zawarł umowę z urzędem pracy na zatrudnienie absolwenta. Rozwiązujesz umowę
    normalnie - tak jak przewiduje
    kodeks pracy. A pracodawca prawdopodobnie na Twoje miejsce będzie musiła
    znaleźć sobie innego absolwenta...

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski