PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozpoczecie DG

  • 11. Data: 2003-12-16 13:56:19
    Temat: Re: Rozpoczecie DG
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "-addy-" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3fdedc7c@news.home.net.pl...

    > było
    >
    > No dobrze, a jeśli zarejestruję działalność 21.01 to co? Nie mam wyboru,
    bo
    > wybór był do 20.01? Przecieśż to bez sensu?

    Polecam lekturę ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
    Art. 9a ust. 2 ww. ustawy:
    Podatnicy z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów
    z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art.
    30c. W tym przypadku są zobowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi
    urzędu skarbowego do 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o
    wyborze tego sposobu opodatkowania, a jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie
    pozarolniczej działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego - do dnia
    poprzedzającego dzień rozpoczęcia tej działalności, nie później jednak niż w
    dniu uzyskania pierwszego przychodu.

    pzdr
    Kasia

  • 12. Data: 2003-12-16 22:51:18
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> wrote in message
> [...]
    dnia
    > poprzedzającego dzień rozpoczęcia tej działalności, nie później jednak niż

    Czyli nie ma sie co spieszyc - tak jak myslalem...