PracaGrupypl.praca.dyskusjezusowe watpliwosci ;)Re: zusowe watpliwosci ;)
  • Data: 2005-10-09 19:58:48
    Temat: Re: zusowe watpliwosci ;)
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 9 Oct 2005 21:27:39 +0200, na pl.praca.dyskusje, wektor napisał(a):

    > masz wątpliwości, a post napisałeś chaotycznie, pracujesz niby dopiero
    > rok, a sama umowa o pracę trwa od marca 2004, czyli ponad półtora
    > roku.

    Troche sie zbieralem zeby napisac, bo chcialem te watpliwosci wyjasnic
    najpierw w gronie znajomych, ale niestety sie nie pomogli :]
    A widac pisac tez nie potrafie zwiezle i rzeczowo, jakos tak juz mam,
    trzeba nad soba popracowac..

    A co do daty umowy na czas okreslony, to blad myslowy byl... umowe na czas
    okreslony mialem od marca 2005, wczesniej 3 umowy zlecenia od listopada
    2004, az do marca wlasnie. W tym miesiacu podpisalem druga umowe na czas
    okreslony.

    > Całkiem mimochodem, na zakończenie wspominasz, że pobierasz
    > rentę rodzinną. To jest istotna informacja, bo można z niej
    > wnioskować, że jesteś uczniem/studentem do 26 lat.

    Jestem na kursie jezyka angielskiego, prawde mowiac nie wiem jak to okresla
    moj "status", ale udogodnien zadnych poza renta nie daje, aczkolwiek nie
    wiedzialem w ktorym miejscu o rencie wspomniec... napisalem w kazdym razie
    :)

    > Skoro jesteś uczniem/studentem, to umowa zlecenie nie podlegała żadnym
    > ubezpieczeniom ZUS (nawet zdrowotnym).

    Hmm.. z 824zl brutto "do reki" dostawalem jakies 560zl (z groszami).
    Wyglada ze jakies ubezpieczenia pobierano, musze dopytac.

    > Masz obowiązek poinformowania pracodawcy
    > (zleceniodawcy) o pobieraniu renty, a ZUS o podjęciu zatrudnienia czy
    > umowy zlecenia.

    Pracodawce poinformowalem oczywiscie jeszcze przed podjeciem pracy.

    > W łatwy sposób możesz sprawdzić, czy pracodawca odprowadza składki
    > ZUS. Trzeba udać się do oddziału ZUS i w informacji składkowej
    > poprosić o sprawdzenie, czy składki wpływają na Twoje konto.

    OKej, w takim razie dla pewnosci sie przejade tam i sprawdze czy wszystko
    OK jest :)
    Dziekuje za pomocne uwagi!

    --
    Kapsel