PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz › Re: znow czasy 5zl/godz
    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: znow czasy 5zl/godz
    Date: Thu, 23 Apr 2009 19:42:14 +0200

    "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> napisał w wiadomości
    news:gsq1ff$4e9$1@inews.gazeta.pl...

    > teoria, wiem. tylko że nauka w szkole ma sie przełozyć na dorosłe zycie.

    Ma się przełożyć, ale w wielu przypadkach się nie przekłada. Czy nauczyciel
    za to odpowiada? Jak i kiedy?

    > i stąd masz plan baaardzo dalekosięzny, bo jak źle nauczysz (obojetnie 0
    > sie czy kogoś) co to jest liczba, to jak będziesz mógł poprawnie
    > wykonywać róznowynikowe operacje 2*2 ????

    Jak wyżej. Co ma do tego odpowiedzialność nauczyciela? Oczywiście
    teoretycznie ma, jeśli nauczyciel jest uczciwy i faktycznie obchodzi go, by
    uczeń wyszedł ze szkoły z wiedzą, a nie tylko przerobionym materiałem. Ale
    powiedz szczerze - ilu jest takich nauczycieli? I kto to weryfikuje?

    > W większości przypadków różnych od nauczania wynik pracy ma duzo mniejsze
    > znaczenie, bo rezultat zawsze można poprawić (np - nie udało sie
    > dostarczyć przesyłki, to możemy to zrobić jutro; nie wyszedł kolor sciany
    > to dobierzemy inny itp).
    > W przypadku nauczania to juz nie jest takie proste.

    Nie? Uczeń nie nauczył się tabliczki mnożenia, to nauczy się za tydzień.
    Nie nauczył się za tydzień, to dostanie pałę. Nie poprawi do końca roku, to
    nie zda do następnej klasy. I kto poniesie tego konsekwencje - nauczyciel
    czy uczeń?
    Majster jak pomyli kolor ścian, to dostanie naganę, a w przypadku recydywy
    wyleci z pracy. Nauczycielowi za nienauczenie Jasia mnożenia to nie grozi.
    Zawsze może powiedzieć, że Jasio jest niewyuczalny, a w ostateczności dla
    świętego spokoju wyciągnąć Jasia na ocenę mierną. I NIKT tego nie
    zweryfikuje, nie podważy, nie oceni. Jedynie samo życie dorosłego Jasia, co
    szczerze mówiąc będzie nauczycielowi zwisało i powiewało.

    > ponadczasowość. ale to może byc dość trudne słowo.

    Ale co chcesz mi w ten sposób udowodnić, bo nadal nie bardzo rozumiem. Nie
    kwestionowałem przecież tego faktu, że przekazywanie wiedzy jest
    ponadczasowe.