PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz › Re: znow czasy 5zl/godz
  • Data: 2009-04-22 21:23:45
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    > Nie szafowałbym sloganem, że łożysz i będziesz łożył na policjantów czy
    > nauczycieli z "winy" ZZ.
    > I tak będziesz łożył, bo taki jest system prawny, nie tylko u nas przecież.
    > Ale pójdźmy przez moment tym tokiem rozumowania.
    > Cóż - oni się zorganizowali, stworzyli silne lobby, zawalczyli o swoje
    > interesy i coś tam ugrali.
    > Tacy jak ty - nie. O czym to świadczy?

    O tym, że jeden doi drugiego

    > A teraz wróćmy do spraw bardziej obiektywnych.
    > Poza działalnością prowadzoną na rzecz swoich członków ZZ działają (w każdym
    > razie mogą działać) w obszarze globalnym - na rzecz stanowienia przyjaznego
    > pracownikom i sprawiedliwego prawa pracy, zapobiegania próbom pozbawiania
    > pracowników ich praw, pogarszania ich sytuacji.
    > To właśnie dzięki nim masz oparcie w prawie pracy.
    > Słabe? - może, ale zawsze lepiej niż żadne.

    Przecież związki zawodowe forsują prawo UTRUDNIAJĄCE zatrudnianie a nie ułatwiające.
    Co z tego, że jak już ktoś ma umowę o pracę na czas nieokreślony to nie można go
    zwolnić bez określonych trudności, jak pracodawca zawsze unika zawarcia takiej umowy
    by tej trudności nie mieć ?

    > I jeszcze jedno, o czym mało kto z wypowiadającej się tu gówniarzerii wie i
    > rozumie.
    >Pierwszą organizacją, zorganizowaną grupą społeczną, która
    > przyczyniła się, by nie rzec doprowadziła do przemiany ustrojowej, z której
    > wszyscy oni teraz korzystają był związek zawodowy.
    > Gdyby nie on, to może dzisiaj jeszcze żyliby w komunie i lizali dupska
    > partyjnym aparatczykom tak, jak dziś są gotowi lizać prywatnym pracodawcom,
    > których nie byłoby wszakże tak wielu.
    > Ot, nieświadomi, niedouczeni głupcy, którym wydaje się, że bez jednego z
> [...]

    Zawiązek zawodowy z programem POLITYCZNYM ???

    --
    PS. nudzi mi się