PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godzRe: znow czasy 5zl/godz
  • Data: 2009-04-20 13:00:12
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jurek M pisze:

    > No dobrrze, też tak sobie pomyslałem. Niby logiczne. A jednak...
    > To teraz wyjaśnij mi czy właściciel sklepiku w Szwajcarii zarabia mniej
    > od polskiego właściciela?
    > Znam ja takich dwóch co to wiecznie narzekają na interes, że nie idzie,
    > że pracownicy są be, że podatki...toż to raj na ziemi mieć taką tanią
    > siłę roboczą.
    > A w Szwajcarii, to chyba dokłada do interesu?
    > Czyli dalej coś się nie zgadza. ;)

    Zgadza się, ale z ogólnej konkurencyjności danego kraju nie wynika, że
    każdy sklepikarz będzie zarabiał więcej niż konkretny sklepikarz polski.
    Na pewno znajdziesz takich sklepikarzy, którzy sobie nieźle radzą i tu i
    tam. Tak, jak i takich, którzy cienko śpiewają.

    Gwarantuję Ci także, że w Szwajcarii znajdziesz mnóstwo urzędników
    państwowych, którzy zarabiają znacznie mniej niż ich polscy odpowiednicy
    z Warszawy, a są przy tym znacząco bardziej kompetentni, uczciwi i
    wydajniejsi w działaniu, nie potrzebują wypasionych samochodów
    służbowych, ochrony BOR'u, setek buteleczek z alkoholem, itd. itp..
    Znajdziesz też bankierów, którzy należą do grupy najbogatszych ludzi, a
    dojeżdżają do pracy tramwajem lub rowerem.

    Z takich faktów niewiele wynika. Na ogół jest tak, a w pewnych
    dziedzinach inaczej. Co kraj to obyczaj.

    Nie jest natomiast przypadkiem, że w Szwajcarii trudno ci będzie znaleźć
    człowieka, z którym nie pogadasz sobie po angielsku, trudno też będzie
    znaleźć zniszczonych alkoholem meneli i dzieci mieszkające w warunkach,
    urągających wszelkim cywilizowanym standardom.

    W. Bicz