PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz › Re: znow czasy 5zl/godz
  • Data: 2009-04-19 22:28:15
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jurek M wrote:

    > Przede wszystkim oceniam swoje szanse na rynku pracy tu i teraz.
    > Szukam dalej za płacę taką, jaka mi będzie odpowiadała.
    > Zacznę kombinować w ostateczności, tak żeby wyjść na swoje ;)

    szukać zawsze można
    ale nie mówimy o konkretnym przypadku tylko o sytuacji - iść na zasiłek za
    300-500 zł i zbijać bąki lub podjąć pracę za 1000 zł

    > bez przesady
    > wliczam takie koszty, bez których nie mógłbym skromnie funkcjonować.
    > Każdy ma jakieś minimalne wymagania życiowe.

    ale tu nie o to chodzi - lecz o stwierdzenie, że jak zarabiasz 1000 to nic
    nie zarabiasz...
    zarabiasz 1000 - który starcza na to, to i to

    > Ci co nie mają żadnych kwalifikacji często radzą sobie w inny sposób,
    > niekoniecznie wyciągając rękę po jałmużnę.
    > Liczy się często tzw. zaradność życiowa.

    > Nie liczę na to, że mi ktokolwiek cokolwiek da.
    > Liczę na siebie. Płacę podatki i wymagam.

    o widzisz - i wreszcie zaczynasz gadać z sensem...
    ja też wychodzę z tego założenia

    > Jakoś wszyscy nie wyciągają, tylko ci, którzy są najlepiej
    > zorganizowani, głośno krzyczą i niekoniecznie ci, ktorym sie należy.

    i znów się zgadzamy... nie jest tak źle ;)

    > Tak, są po to, żeby wspierać, jesli już ciągną podatki, a płacę
    > niemało. np żeby wybudować w końcu te cholerne autostrady, zapewnić
    > dzieciom równy start w dorosłe życie, wyrównywać szanse, pomagać tak,
    > aby podac wędkę, nie rybę. Na to liczę.

    właśnie - wędkę - nie rybę
    czyli nie rozdawać kasę - ale dać pracę...

    > nie da się, ale to ja jestem tym utrzymującym
    > jestem jak najbardziej za niskimi podatkami, za podatkiem liniowym,
    > przejzystymi przepisami...
    >
    > tylko powiedz to jakiemus rolnikowi

    no i znów się zgadzamy...
    ale niskie podatki to oszczędność -
    oszczędność w postaci prywatyzacji i określania rentowności danych placówek
    : szpitali, urzędów, itp...

    > akurat mam wgląd w te sprawy, na linii pracownik-pracodawca...
    > ja bym się nie cieszył z żadnego kryzysu
    > istnieje zależność między zadowoleniem pracownika a jakością jego
    > pracy

    ja także mam do czynienia z pracownikami
    i wiem, że to co działo się rok temu było już lekką przesadą...
    pracownicy rządzili na budowach i potrafili w połowie roboty zażądać
    podwyżki o 30% albo schodzą z roboty...
    a kary były dotkliwe...

    > Być może w innej kulturze cię wychowano, w azjatyckiej?
    > Tam społeczeństwo więcej znaczy niż jednostka.

    nie - w Polskiej
    ale staram się patrzeć na sprawy rozwoju mojego poprzez rozwój ogółu...
    im więcej będą mieć osoby dookoła mnie - tym statystycznie więszke szasne,
    że ja także będę miał..
    więc tylko i wyłącznie patrząc globalnie na dobro całego narodu można coś
    osiągnąć

    osiągnięcia wąskich grup nic nie dają...

    > Produkcja zależna jest od popytu, czyli siły nabywczej konsumentów.
    > A konsumentami jesteśmy wszyscy.
    > Koniunkturę zawsze napędza konsument.

    zaczynasz od końca...
    tania siła robocza daje tani produkt, tani produkt daje dużą popyt, duży
    popyt napędza produkcję i zwiększa zatrudnienie, większe zatrudnienie -
    wyższe zarobki, wzrasta cena produktu
    a im więcej ludzi będzie pracować - tym więcej osób będzie kupować

    najpierw trzeba dać pracę, potem czekać aż koniunktura się napędzi

    --
    pozdrawiam