PracaGrupypl.praca.dyskusjezlecenie na komunikator › Re: zlecenie na komunikator
    From: "pit" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zlecenie na komunikator
    Date: Sun, 24 Aug 2003 15:41:58 +0200

    "Pacer" <r...@W...pl> wrote in message
    news:4923.000009ac.3f4717a9@newsgate.onet.pl...

    > Witam
    > Jestem programista i napisalem na platforme windows
    > komunikator internetowy ktory mozliwosciami i funkcjami
    > jest zblizony do gadu-gadu. Jak myslicie ile powinni mi
    > zaplacic jezeli zlecenie jest na umowe o odzielo ?
    > Firma dla której to pisze nie odpisuje mi od czasu kiedy
    > napisalem ze chce 2000 zl czy to duzo czy malo ?
    >
    > pozdrawiam
    > Pacer
    >
    > PS. wiecie gdzie mozna znalezc ludzi ktorzy potrzebuja aby im napisac
    > komunikator internetowy z funkcjami jakimi oni beda chcieli ?

    Kurde czlowieku, sprawa jest prosta jak pewna czynnosc
    Pomysl ile chcesz zarabiac miesiecznie (oczywiscie netto) aby godnie zyc,
    pomnoz razy ilosc miesiecy poswieconych na napisanie tego programu
    (ewentualnie ilosc dni, jezeli przeliczysz sobie swoja miesieczna wyplate na
    dniowke) i to jest Twoj zarobek jaki powinienes wziasc+koszty jakie
    poniesies (ZUS-y, podatki i inne takie). Jedyny wyjatek, to to ze jestes
    pewien ze ten program bedziesz w stanie sprzedac wiecej niz w jednym
    egzemplarzu. Wtedy cena adekwatnie moze sie zmniejszyc (ale akurat w tego
    rodzaju oprogramowania raczej bym nie liczyl na wielki bum ze strony
    klienteli)
    Po zatym rzeczywiscie powinienes stosowac kilka prostych zasad na
    przyszlosc:
    1. najpierw umowa z wyszczegolnieniem co program bedzie robic i termin
    zakonczenia prac
    2. wykonanie
    3. odbior i podpis prezesa/kierownika czy kogokolwiek upowaznionego ze
    program jest ok i spelnia wszystkie wymogi
    4. faktura
    5. czekasz na pieniadze - gdy ich nie ma sad
    W przeciwnym przypadku jeszcze wiele razy sie narobisz i nie zarobisz. Wiele
    razy widzialem takich co to potrzebuja ale jak przyjdzie co do czego
    (czytaj: zastosujesz powyzsze zasady) uciekaja.