PracaGrupypl.praca.dyskusjezawód wolny - co to jest? › Re: zawód wolny - co to jest?
  • Data: 2005-05-12 15:13:00
    Temat: Re: zawód wolny - co to jest?
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Ślużyński napisał(a):

    > Nie, nie zepsuło mi się. Ale co mi po takim linku:
    >
    > http://www.olenka.pl/porady_view.php?id=22

    A nie wiem, bo mi po wpisaniu "wolny zawód" - jako pierwszy wyrzuciło mi
    <http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/2695,kto-wykonu
    je-wolny-zawod.html>
    w którym to artykule - krótkim - jest wymieniona podstawa prawna. A
    skoro mamy już namiary na PP to szybciutko na http://isip.sejm.gov.pl i
    już jesteśmy w domu.

    > Szczerze mówiąc - liczyłem na większe otwarcie i zrozumienie mojego
    > problemu. Odsyłanie do Googli to jest zwykłe pójście na łatwiznę, a nie
    > rada.

    Ale za to jest proste i efektywne. Na ogół. Także i w tym przypadku. I
    można wykorzystać w przyszłości.

    > A poza tym - zanim zadam pytania tego typu ZAWSZE najpierw sprawdzam.

    hm...

    > Ale Google dają ponad 50 000 stron poświęconych jednemu tylko "wolnemu
    > zawodowi". mam przejrzeć wszystkie licząc, że gdzieś znajdę potrzebna
    > informację?

    Cóż... nołan sed yt łód bi izi, no ale mi wyskoczył właściwy link jako
    pierwszy.

    > Po prostu możliwe, że ktoś ma już adres takiej strony i mógłby mi podesłać
    > link, żeby oszczędzić mi czasu i pracy.

    Oczywiście. Wszyscy lubimy oszczędzać własny czas i pracę. Na twoje
    szczęście ja lubie się rónież trochę powymądrzać.
    Naści: Ustawa z 20 listopada 1998 roku o zryczałtowanym podatku
    dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne
    (Dz.U. nr 144 poz. 930)
    art. 4 ust. 1 pkt 11 ustawy za wolny zawód - pozarolnicza działalność
    gospodarcza wykonywaną osobiście przez lekarzy, lekarzy stomatologów,
    lekarzy weterynarii, techników dentystycznych, felczerów, położne,
    pielęgniarki, tłumaczy oraz nauczycieli w zakresie świadczenia usług
    edukacyjnych polegających na udzielaniu lekcji na godziny(...) itd...
    tam jest jeszcze parę obostrzeń, więc warto przeczytać całóść

    pozdrawiam

    Zbyszek