PracaGrupypl.praca.dyskusjezakup samochodu na dzialalność gospodarcząRe: zakup samochodu na dzialalność gospodarczą
    From: "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zakup samochodu na dzialalność gospodarczą
    Date: Tue, 23 Mar 2004 09:13:50 +0100

    Dnia 04-03-17 09:27, osoba przedstawiająca się jako "Kaja" napisała co
    następuje:

    > Czy można kupić samochód na działalność gospodarczą (1-os, KPiR, VAT - na
    > fakturze będzie nazwa firmy z imieniem i nazwiskiem), a potem nie wprowadzać
    > go do ewidencji środków trwałych, tylko traktować jako samochód prywatny?
    > Czy może być problem przy rejestracji albo późniejszej sprzedaży (sprzedawał
    > będzie właściciel - osoba fizyczna, a nie firma)?
    > Dealer proponuje zniżkę dla osób prowadzących działalność, ale ja nie chce
    > samochodu do ewidencji firmy...

    IMHO nie do końca. Firma kupując samochód dostaje fakturę, którą ma
    obowiązek zaksięgować. Jeśli jest to zakup środka trwałego to powinien
    być również wprowadzony do EŚT. Rozwiązaniem może być ewentualnie szybka
    odsprzedaż samochodu przez firmę osobie fizycznej (faktura sprzedaży
    wewnętrznej czyli przejęcie środka trwałego z działalności gosp. na
    użytek własny.

    Urząd chyba nie zarejestruje samochodu na Ciebie jeśli na fakturze
    będzie inny właściciel.

    Napisz jeśli możesz dlaczego nie chcesz go na firmę?

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /