PracaGrupypl.praca.dyskusjewypracowane godziny a etat - pomocy! › Re: wypracowane godziny a etat - pomocy!
    From: "bublik" <b...@f...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypracowane godziny a etat - pomocy!
    Date: Sun, 12 Feb 2006 15:58:04 +0100

    Użytkownik "Ania" <xanis[bezx]@op.pl> napisał w wiadomości
    news:dsn6d9$p4$1@news.onet.pl...

    > (...)
    > Chyba sie nie rozumiemy (albo ja nie rozumiem Twojej odpowiedzi).
    > Wiem ze te 160h to liczba szacunkowa i w kazdym miesiacu jest inna liczba
    > godzin. Ale pracodawca ma prawo nagdodzinami z jednego miesiaca uzupelnic
    > niedogodziny z drugiego

    To moze prosciej - w polskim prawie pracy nie funkcjonuje termin
    "niedogodzin" lub jakikolwiek inny termin okreslajacy sytuacje rozumiana
    przez "niedogodziny".
    Jesli pracownik pracuje krocej niz ustalona norma czasowa poniewaz "nie ma
    pracy" na caly etat to jest to problem tylko i wylacznie pracodawcy.
    Pracodawca nie ma prawa obciazac pracownika jakimikolwiek konsekwencjami z
    tego tytulu, czyli np. zabrac mu urlop czy kazac pracowac dluzej aby
    "zalatac" dziure "niedogodzin" z zeszlego tygodnia.
    "Niedogodziny" to jest problem pracodawcy, a nie pracownika. Oczywiscie nie
    dot. to sytuacji gdy z winy pracownika powstaja "niedogodziny", np.
    pracownik umyslnie nie stawil sie do pracy w piatek i nie odpracowal
    naleznych 8 godzin.

    .