PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy a urlop › Re: wypowiedzenie umowy a urlop
    From: "adamo" <s...@s...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy a urlop
    Date: Fri, 29 Jan 2010 08:54:40 +0100

    > orientujecie się jak wygląda sytuacja z wykorzystaniem urlopu przy
    > wypowiadaniu umowy o pracę? Czy odchodząc z pracy muszę wykorzystać
    > przysługujący urlop na dany rok? Odchodząc w lutym muszę spędzić cały
    > miesiąc na przysługującym mi urlopie, czy mogę przenieść te 26 dni do
    > kolejnego pracodawcy?

    Urlop w tym roku przysluguje Ci tylko za miesiac/miesiace przepracowane,
    jesli odejdziesz pod koniec lutego to jest to 20 lub 26 dni (w zaleznosci od
    lat pracy) dzielone na 12 miesiecy. Przy 26 dniach urlopu jest to mniej
    wiecej 2,16 dnia na miesiac, jesli 2 miesiace to mnozysz to razy 2, przy
    czym zaokragla sie ta liczbe w gore, dla dwoch miesiecy bedzie to 5dni. W
    zaleznosci od pracodawcy i okresu wypowiedzenia, urlop pewnie bedziesz
    musiala wybrac, niewybrany urlop powinien zostac zamieniony na ekwiwalent
    pieniezny. Urlop nie przechodzi do nowego pracodawcy.