PracaGrupypl.praca.dyskusjewniosek urlopowy, kiedy mozna?Re: wniosek urlopowy, kiedy mozna?
  • Data: 2004-06-28 20:40:58
    Temat: Re: wniosek urlopowy, kiedy mozna?
    Od: "waczek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jaca" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:cbpe2f$7t5$1@inews.gazeta.pl...
    > Aby nie mącić, przedstawie sytuacje:
    > chce wziac 11 dni urlopu, do ktorego w takiej ilosci bede mial prawo od
    16
    > sierpnia br, bo
    > wtedy minie mi 7 mies. pracy (15 stycznia zaczalem pierwsza prace).
    > Problem polega tylko na tym, ze 16 sierpnia chce juz byc na urlopie,
    wiec
    > pytanie jest takie:
    > czy mozna skladac wniosek o urlop na dany wymiar w czasie, gdy nie ma
    sie
    > jeszcze prawa
> [...]

    Jeżeli rozpocząłeś pierwszą pracę 15 stycznia br., to 7 miesięcy minie 14
    sierpnia br. i wówczas nabędziesz prawo do 7/12 x 20 = 12 dni urlopu
    wypoczynkowego (po zaokrągleniu zawsze w górę) i już od 15 sierpnia z tego
    urlopu możesz korzystać.
    Uważam, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby już teraz złożyć wniosek o
    urlop wypoczynkowy, mimo że prawo do 12 dni nabędziesz dopiero 14 sierpnia
    br. Pracodawca musi mieć czas na zorganizowanie zastępstwa. Oczywiście
    zgoda pracodawcy na taki wymiar w chwili obecnej będzie warunkowa, tzn.
    nie możesz np. wziąć urlopu bezpłatnego w wymiarze 30 dni lub więcej.

    Pozdrawiam

    wa