eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjewlasny interes.. :-)Re: wlasny interes.. :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-f
    or-mail
    From: "Janka " <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wlasny interes.. :-)
    Date: Thu, 5 Jun 2003 20:09:23 +0000 (UTC)
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 52
    Message-ID: <bbo81j$sif$1@inews.gazeta.pl>
    References: <bbnhiq$ch0$1@nemesis.news.tpi.pl> <bbnreg$9dv$1@news.onet.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <bbnu6f$fpa$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ph92.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1054843763 29263 172.20.26.231 (5 Jun 2003 20:09:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Jun 2003 20:09:23 +0000 (UTC)
    X-User: bkgfd
    X-Forwarded-For: ph92.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Remote-IP: ph92.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:82801
    [ ukryj nagłówki ]

    A ja sie z FXem kompletnie nie zgadzam.
    Pracuję w firmie, która m.in. obsługuje sklepy internetowe (wsparcie
    techniczne) i są to sklepy z bardzo różnych branż.
    W ciągu ostatnich paru lat jedynie kilka z obsługiwanych przez nas sklepów
    internetowych padło, natomiast bardzo dużo powstało nowych. Dla wielu firm
    sklep internetowy nie jest dodatkiem do sklepu "stacjonarnego", ale głównym
    źródłem utrzymania firmy.
    Nie znam osobiście nikogo, kto wydał 250 tys. na swój sklep internetowy :-),
    chociaż wierzę, że wydanie takich pieniędzy, dla kogoś, kto chce tyle wydać,
    nie byłoby żadnym problemem, tyle że kompletnie mijałoby się z celem. Sklepy
    sprzedają, mimo że, a może właśnie dlatego, że nie reklamują się na
    billboardach, w tv, radiu (bo na to faktycznie jeszcze nie czas). Nowi klienci
    trafiają do sklepów głównie z wyszukiwarek, a dobre zindeksowanie stron sklepu
    nie jest astronomicznym wydatkiem, zwłaszcza jeśli nie oferuje się takich
    samych produktów, co wszyscy.
    Jeśli zamierza się sprzedawać towary z 5% marżą, to faktycznie lepiej sobie
    dać spokój. Ale tak niskie marże to problem głównie sklepów komputerowych (i
    to też nie dotyczy wszystkich towarów), w innych branżach marże są zazwyczaj
    dużo wyższe.
    Myślę, że argumentacja FXa wynika w dużej mierze ze sposobu przedstawiania tej
    branży przez prasę, mówi się właściwie tylko o dużych sklepach: Amazon,
    Merlin. A najwięcej jest małych, oferujących specjalistyczne (niekoniecznie
    niszowe, ale powiedzmy, że trudne do zdobycia na każdej ulicy) produkty. Jeśli
    ktoś chce mieć od razu kilkadziesiąt tysięcy produktów w ofercie, bazę
    Oracle'a i kilkanaście zatrudnionych osób do pakowania towarów, to faktycznie
    bardzo prawdopodobne, że będzie ponosił stratę.
    Jeśli ktoś nie ma pomysłu i chce sprzedawać to, co wszyscy, czyli np.
    komputery, książki, bez żadnej specjalizacji, to też szanse ma nikłe. Otwarcie
    sklepu internetowego to po prostu biznes jak każdy inny, albo się umie
    prowadzić firmę, albo nie.
    Z argumentem FXa, że kupił w Internecie w swoim życiu tylko 1 książkę (i to z
    przeceny :-)), trudno jest dyskutować, choć nie mogę powstrzymać się od
    komentarza, że jak na analityka pracującego w IT i w tak autorytatywny sposób
    wypowiadającego się o sklepach internetowych, to faktycznie niewielkie
    doświadczenie.
    W sklepach, które znam, transakcji jest dużo, nikt nie dokładałby przez
    miesiące czy lata do interesu, moze stać na to Jeffa Bezosa, zresztą w jego
    sklepie strata bynajmniej nie wynika z małej ilości transakcji :-)
    Ten rynek nie jest jeszcze zapełniony i długo nie będzie, w dalszym ciągu w
    Polsce wielu towarów nie można kupić przez internet, a wiele innych jest
    oferowanych tylko przez 1-2 sklepy internetowe.

    Tokash chyba coraz bardziej zniecierpliwiony, bo oczekiwał odpowiedzi na
    pytanie, jak zusu nie płacić, a tu dyskusja sie wywiązała o tym, czy się
    opłaca zakładać sklep internetowy, czy się nie opłaca :-) A to jest właśnie
    sedno sprawy, jak się będzie opłacać, to zus nie będzie problemem.




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1