PracaGrupypl.praca.dyskusjew jakim formacie CV ?Re: w jakim formacie CV ?
    From: kondi <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: w jakim formacie CV ?
    Date: Tue, 05 Feb 2008 12:58:33 +0100

    Immona wrote:

    > I zanosi sie na kolejny, z powodu nadreprezentacji spolecznosci
    > opensourcowych i antymicrosoftowych na grupie.

    o ile nie zgadzam sie w wiekszosci przypadkow z any userem, nie przeszkadza
    mi to potwierdzac jego zdanie w tym przypadku, wiele osob chyba juz z
    zalozenia lubi sie z nim spierac

> [...]
    > samo, ale przecietne zarobki sa dwa czy cztery razy wyzsze. Druga
    > roznica jest taka, ze o ile w Polsce rzeczywiscie niektore sekretariaty
    > nie wyobrazaja sobie innego formatu niz doc i nie wiedza o istnieniu
    > innych, tu w NZ podawanie akceptowanych formatow w ogloszeniach jest
    > dosc powszechne, a wiele firm omija problem umieszczajac formularz na
    > www do wypelnienia (niekoniecznie na wlasnej, sa oczywiscie firmy
    > udostepniajace odpowiednia aplikacje online) i wymagajac wklejenia do
    > niego cefalki w formacie txt - interesuje ich tresc, a nie formatowanie.

    nie znam zbyt wielu firm, w których nie używa się ms office. o ile sam nie
    jestem fanem microsoftu i korzystam z linuksa, to poniwaz mam kupionego z
    komputerem windowsa, kupilem sobie tez ms office. moj znajomy fan freebsd i
    nastawiony negatywnie do czegokolwiek z redmond meczy sie piszac jakies
    prace zaliczeniowe w open office. zwykle konczy sie to w ten sposob, ze
    daje mi potem taki plik do sformatowana w ms office i to czego nie byl w
    stanie zorbic w godzine, mnie zajmuje maksimm kwadrans. ms office jest duzo
    bardziej przyjazne dla uzytkownika niz oo. jasne, ze nie jest oficjalnym
    standardem, o czym z reszta any user nie wahal sie wspomniec, ale ejst
    standardem biznesowym i dopoki bedzie, to nalezy si etego trzymac

    wyslanie pliku w doc jest o tyle lepsze, ze open office taki plik odczyta
    (majac czasem problemy z formatowaniem), natomiast ms office juz nie
    odczyta pliku w formacie oo. wyslajac doca potencjalny pracownik zwieksza
    swoje szanse na zatrudnienie, chocby z tego wzgledu, ze jego papiery
    zostana otwarte. w nowym ms office mozna zapisac do pdf, nie uzywalbym
    jednak nowego formatu docx, co prawda jest bardzo wygodny i zajmuje
    minimalna ilosc miejsca, w porownaniu do zwyklego doca, ale z otwarciem na
    czyms innym niz nowy open office, albo najnowszy word 2007 bedzie problem.
    na razie proponuje wysylac doce, ale oczywiscie sprawdzic je najpierw czy
    nie zostawiamy zbyt duzo prywatnych danych (za pomoca opcji przygotowywanie
    do wydruku w nowym ms of)