PracaGrupypl.praca.dyskusjeurlop, kontakt z pracownikiem › Re: urlop, kontakt z pracownikiem
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: urlop, kontakt z pracownikiem
    Date: Thu, 30 Mar 2006 12:47:43 +0200

    W wiadomości news:06033011140555@polnews.pl Immona
    <c...@n...gmailu> pisze:

    > Dales teorie, ze pewien skutek jest spowodowana przez pewne
    > przyczyny.
    A ty przeoczyłaś, że przyczyny, skutki i sama teoria odnosi się do
    określonego obszaru.

    > Ja pokazalam przyklad sytuacji, w ktorej istnieja te same
    > przyczyny, jednak nie powoduja tego skutku.
    Czytając uważnie pozwolę sobie skonstatować, że stwierdziłaś de facto, iż
    nie może być tak w Polsce (o której ja pisałem), bo tak nie jest w Niemczech
    (o których Ty pisałeś).
    Równie dobrze można dowodzić, że deszcze i roztopy nie mogą powodować
    powodzi w Polsce, bo w Etiopii nie powodują. ;)

    > Matematyke miales.
    WF też.

    > Wyjasnij mi, dlaczego ludnosc landow
    > wschodnioniemieckich zachowuje sie inaczej niz ludnosc nawet duzych
    > polskich miast z bezrobociem wokol 10%?
    Nie wiem. Nie wiem nawet czy tak jest w rzeczywistości.
    Wnioski wysnuwam na podstawie obserwacji, a we wchodnioniemieckich landach
    takowych nie czyniłem.

    > Mentalnosc przechodzi z pokolenia na pokolenie. Nie trzeba bylo sie
    > wychowywac czy zyc w komunie, zeby sie nia zarazic. Rodzice przekazuja
    > dzieciom pewne postawy i wartosci i cos takiego jak mentalnosc wygasa
    > bardzo powoli w tym rzekazie - nawet jesli juz nie ma zewnetrznych
    > okolicznosci ja uzasadniajacych.
    Mocno powątpiewam w twierdzenie, że tak bardzo powoli. W każdym razie z
    pewnością przerysowujesz. Jak doszło do tak dynamicznego rozwoju
    działalności gospodarczej w sektorze prywatnym i to jeszcze przed formalna
    zmianą ustroju, tj. w końcu lat 80-tych? A lawinowy rozrost inicjatyw
    prywatnych w pierwszej połowie lat 90-tych? Któż to robił? Bezradne ofiary
    komuny o poharatanej mentalności?
    Obawiam się, że tym bardziej dziś Twoja teoria o ogromnym balaście komuny w
    sferze mentalnej nie da się obronić.

    Jotte