PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa zlecenie a urlopRe: umowa zlecenie a urlop
  • Data: 2004-03-05 15:37:13
    Temat: Re: umowa zlecenie a urlop
    Od: "waczek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Użytkownik "Natka" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c284pc$1rk$1@news.onet.pl...

    (...)
    > a czy można by było zwrócić się do sądu o ustalenie stosunku prawnego
    , czy
    > to była umowa zlecenie czy umowa o prace?? bo codziennie musiałam o 8
    rano
    > podpisywać listę obecności i siedzieć w firmie do 16...

    Jeżeli jeszcze przez te 8 godzin dziennie wykonywałaś polecenia
    przełożonego, to z ustaleniem stosunku pracy nie powinno być kłopotu.
    Ale trzeba dobrze sformułować pozew do sądu pracy:
    1) o ustalenie stosunku pracy w okresie, gdy była zawarta umowa
    zlecenie,
    2) o wypłatę ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy,
    3) o wydanie odpowiedniego świadectwa pracy,
    a może jeszcze o coś, co przysługiwało pracownikom zatrudnionym na
    podstawie umowy o pracę.

    O pomoc w przygotowaniu pozwu można zwrócić się do PIP. Sprawa w sądzie
    pracy będzie trochę trwać.

    Pozdrawiam

    wa