PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o pracę › Re: umowa o pracę
  • Data: 2009-10-13 11:09:47
    Temat: Re: umowa o pracę
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    news:hb1n0e$lcl$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Ale Ty byś nie pomógł? I powiedział po prostu: "A trza było się
    > zabezpieczyć, hehe".

    Niekoniecznie. Widzisz, człowiek to takie "zwierzę", które bardzo chętnie
    zrobi coś dla kogoś innego, pod warunkiem, że nie jest do tego zmuszany i
    to w dodatku pod groźbą kary. Dlatego jest tak wiele osób z chęcią bierze
    udział w akcjach charytatywnych, wolontariatach, pomaga innym po prostu z
    serca, a niechętnie płaci podatki czy składki ZUS :)
    Choć oczywiście są pewne granice i myślę, że znalazłoby się parę takich
    sytuacji, w których nie dość, że nie pomógłbym, to jeszcze tak jak piszesz,
    powiedziałbym, "a trza było myśleć wcześniej".

    > Zadajesz pytanie, dlaczego inni mają ponosić koszt pomocy ludziom, którzy
    > sami się uprzednio nie zabezpieczyli przed klęską?

    No właśnie - dlaczego? :) Ja nie pojmuję.

    > No właśnie, po to istnieje instytucja ubezpieczenia, aby innych nie
    > obciążać kosztami swoich problemów.

    Nadal nie rozumiesz różnicy między dobrowolnością a przymusem?

    > Ludzie bywają różni - leserzy, nieudacznicy, jak i pracowici, odnoszący
    > sukcesy...każdy ma swoje miejsce w społeczeństwie ;-)

    Jasne. Tylko, że ja nie widzę żadnego powodu, bym miał obowiązkowo harować
    na tę część społeczeństwa, której się nie chce ruszyć d...y, ręki i mózgu.