PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o dzieło a ubezpieczenie zdrowotneRe: umowa o dzieło a ubezpieczenie zdrowotne
  • Data: 2006-01-10 09:04:16
    Temat: Re: umowa o dzieło a ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "Tem P." <t...@u...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    > Pracuję sobie zdalnie w dwóch firmach, w obu na umowę o dzieło. Umowy
    > podpisuję co miesiąc.
    > Czy przysługuje mi ubezpieczenie zdrowotne?

    Jeżeli nie masz umowy o pracę i/lub nie zawierasz z nikim umowy
    zlecenie, to nie. Rozwiązania masz dwa:
    - zmienić rodzaj umowy podpisywanej z jednym z pracodawców na umowę
    zlecenie (oczywiście jej koszty będą wyższe z racji ubezpieczenia
    zdrowotnego)
    - zawrzeć umowę z NFZ i samemu opłacać sobie składki (ok. 200 zł
    miesięcznie).

    To wszystko co wiem, a dowiadywałem się ostatnio w ZUS i NFZ. :)

    Pozdrawiam
    Mirek