PracaGrupypl.praca.dyskusjetłumaczenie przez internetRe: tłumaczenie przez internet
  • Data: 2002-06-05 11:45:29
    Temat: Re: tłumaczenie przez internet
    Od: "Marley" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jag napisał(a) w wiadomości: ...

    >Użytkownik "Janusz Pachana" <p...@i...pl> napisał
    >>Czuję, że musi być jakiś myk.
    >
    >Nie musi.

    Nie musi, ale może i bardzo często jest (przynajmniej ja się z tym parę razy
    spotkałem). Bez umowy radziłbym nic nie przesyłać, bo potem zostaje tylko
    dziura w portfelu i na dokładkę kac moralny.

    Zależy jaki to jest tekst. jeżeli publikowany - artykuł albo
    >książka, to łatwo udowodnisz, że tłumaczyłeś - masz przecież oryginał oraz
    >pliki z tłumaczeniem.

    W ten sposób raczej niewiele udowodnisz (chociaż pewien nie jestem), ale jak
    na moją lamerską głowę, to pliki z tłumaczeniem możesz sobie napisać po
    fakcie i upierać się że to twoje. Wiem za to, że sprawdzony sposób to wysłać
    sobie oryginał+tłumaczenie listem poleconym na swój adres, oczywiście przed
    wysłaniem ich gdziekolwiek indziej.

    Ale zawsze należy zawrzeć umowę, najlepiej o dzieło -
    >najniższy podatek. Na papierze.

    Dokładnie, umowa to podstawa. Jeśli nie chcą podpisać umowy wcześniej, to
    nie jest to przypadek i wyciągnij z tego wnioski.
    Pozdrówka,
    Marley