-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
From: "Jagna" <j...@k...pl>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: telemarketing
Date: Sun, 6 Mar 2005 22:30:42 +0100
Organization: http://news.icm.edu.pl/
Lines: 88
Message-ID: <d0fsnq$g3j$1@achot.icm.edu.pl>
References: <d0f4j5$bcj$1@nemesis.news.tpi.pl> <d0fmp7$cu0$1@inews.gazeta.pl>
<d0fr9v$h9l$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: systemy22.toya.net.pl
X-Trace: achot.icm.edu.pl 1110144570 16499 217.113.225.22 (6 Mar 2005 21:29:30 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 6 Mar 2005 21:29:30 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:143625
[ ukryj nagłówki ]Wszystko co napisali moi poprzednicy to prawda.
Jestem szefem zespołu telemarketerów, którzy podczas rozmowy telefonicznej
mają zadanie także przyjąć zamówienie. A w grę wchodzi lista ponad 20 000
artykułów. Więc bardzo ważna jest sprawność podczas wyszukiwania danego
artykułu. I ewentualna umiejętność podpowiedzi, co mozna polecić w zamian, w
przypadku kiedy nie znajdujemy tego o co klient pyta. I bardzo ważne jest
żeby nie było CISZY w sytuacji kiedy nie mozemy sobie poradzić ze
znalezieniem danego artykułu.... moi ludzie wtedy opowiadają klientowi co
robią, że wyszukują tak, albo tak, że posłużą się filtrem... itd
itd...wciągają klienta w poszukiwania, i bardzo fajnie to działa - klient
jest dopieszczony, wie że robimy dla niego wszystko co w naszej mocy, a w
sytuacji kiedy rzeczywiście nie mamy tego czego poszukuje jest bardziej
otwarty na nasze propozycje.
Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości
news:d0fr9v$h9l$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
> Użytkownik "Sulami" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:d0fmp7$cu0$1@inews.gazeta.pl...
>>
>> Użytkownik "Monika" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
>> news:d0f4j5$bcj$1@nemesis.news.tpi.pl...
>>> Pracowal ktos kiedys jako telemarketer???Moge prosic o jakies porady, bo
>>> szukam takiej pracy
>>
>> Pracowałam, bardzo miło wspominam, mimo że pracowałam krótko.
>
> Ja tez, wlasciwie w przeciagu calych studiow dorywczo po miesiac-trzy
> miesiace. Wszystko, co napisala Sulami, to prawda. Poza tym trzeba miec te
> niezbedna ceche kazdego handlowca, ze odmowa lub zle potraktowanie Cie
> zupelnie nie rusza i po 9 odmowach przystepujesz do nastepnej rozmowy z
> takim samym optymizmem i energia jak do pierwszej. Sa na to rozne metody,
> przypominanie sobie swoich wszystkich najwiekszych sukcesow przed kazda
> rozmowa albo najbardziej upojnych chwil zakochania jest jedna z nich :).
> Albo po prostu trzeba byc czlowiekiem z duza radoscia zycia.
> Fajniej jest dokonywac cala sprzedaz przez telefon niz tylko umawiac
> spotkania lub ustalac wyslanie materialow reklamowych - wieksza
> satysfakcja i pieniadze zwykle tez wieksze, a da sie bez problemu - w
> warunkach polskich jest to zwykle przesylanie sobie wzajemnie umowy faxem
> do podpisu, w warunkach miedzynarodowych klient podaje dane pozwalajace
> sciagnac pieniadze z jego konta (przy tym tez robilam i ludzie podawali
> :)).
>
> Porzadna firma da Ci skrypt. Skrypt to opracowane rozpoczecie rozmowy,
> zagajenie i lista odpowiedzi na czesto pojawiajace sie pytania czy zarzuty
> klienta (np., ze "to jest za drogie"). Skrypt jest przewodnikiem, do
> ktorego zerkasz zwlaszcza przy pytaniach, jesli nie masz jeszcze
> wszystkiego obkutego, ale nie wolno z niego czytac, bo monotonie i
> mechanicznosc w glosie od razu slychac. Trzeba byc w trybie rozmowy
> nastawionej na nawiazanie osobistego kontaktu z tym kims po drugiej
> stronie sluchawki. Sluchac, co mowi i odpowiadac mu, a nie na sile trzymac
> sie skryptu. Ludzie lubia robic interesy z tymi, ktorych lubia, telefon to
> bardzo fajne narzedzie, zeby sie polubic. Cieplo w glosie jest dobre, choc
> czasem prowadzi do tego, ze ceniac impulsy trzeba sie kulturalnie wywinac
> z sytuacji, ze rozmowca Cie tak polubi, ze zacznie Ci opowiadac historie
> swojego zycia i swojego biznesu :D
>
> I jedna rada: wiele firm kaze nalegac na klienta na natychmiastowa
> decyzje - ma to sens przy malych wartosciach sprzedazy albo umawianiu na
> spotkanie, ale tylko tam. Nawet przy zdecydowanej odmowie warto nie
> odkladac goscia na kupke nieudanych, tylko po odczekaniu przyzwoitego
> czasu znowu sie odezwac. Bardzo duza czesc sprzedazy jest dokonywana przy
> trzecim, czwartym czy piatym kontakcie. Niektorzy ludzie potrzebuja czasu
> na oswojenie sie, poznanie, czasu nad zastanowienie nad oferta, po
> kilkukrotnym kontakcie stajesz sie znajoma. Dobre notatki pomagaja odnosic
> sie w takich kolejnych kontaktach do tego, co bylo powiedziane poprzednio,
> rowniez niewerbalnie - warto notowac nawet nastroj osoby po drugiej
> stronie sluchawki. A po kontakcie, ktory sie nie zakonczyl sprzedaza,
> warto konczyc rozmowe szczerymi zyczeniami, zeby wszystko szlo dobrze w
> zyciu i biznesie. To bardzo dobrze dziala, bo rozmowca sie przekonuje, ze
> jest dla Ciebie czlowiekiem, a nie lupem do upolowania, ktorym przestajesz
> sie interesowac i ktorego przestajesz lubic w momencie, gdy Ci powiedzial
> "nie". Z takim samym cieplem odnosisz sie do "straznikow wrot", czyli
> osob, ktore trzeba przejsc po drodze, zeby sie dostac do osoby
> decyzyjnej - traktowanie ich z gory lub jako wroga to blad niewybaczalny
> :)
>
> Koncze, bo widze, ze jestem w trybie pisania obszernego poradnika :D
>
> I.
>
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Żerniki => Employer Branding Specialist <=