PracaGrupypl.praca.dyskusjestaz absolwencki › Re: staz absolwencki
  • Data: 2003-08-28 08:21:52
    Temat: Re: staz absolwencki
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ok dzieki!!!
    > a czy wyjechanie jako au pair tez jest podjeciem pracy??
    > hmm bo w mysl zasad wyjazdu jako au pair to to jest poznawanie kultury
    > obyczajow danego kraju, nauka jezyka no i opieka nad dziecmi wzamian za
    > kieszonkowe

    Wyjazd na A-P nie jest podjęciem pracy. W programie stażów absolwenckich
    podjęcie pracy jest związane bezpośrednio z podpisaniem umowy o pracę - czy
    umowy na czas określony (minimum 3 miesiące) lub czas nieokreślony.
    Poczytaj www.1praca.gov.pl
    W Twoim przypadku proponowałbym iść do urzędu pracy, wyrejestrować się i
    wyjechać na AuPair. Ubezpieczenie możesz sobie załatwić we własnym zakresie,
    np. karta EURO<26. Jest masę sposobów. Wracasz z AP i rejestrujesz się
    ponownie w urzędzie.
    Jako bezrobotny absolwent jest sens się rejestrować tylko w momencie kiedy
    naprawdę poszukujesz pracy i 'wyrażasz gotowość do podjęcia w każdym
    momencie, jeśli pojawi się oferta'.
    Nie rozumiem co kombinujesz i po co chcesz być zarejestrowana i wyjechać.
    Przecież wyjeżdżając na AP podpisujesz umowę na jakiś czas - np. 1 rok. W
    tym momencie nawet gdyby się pojawiła oferta pracy to i tak tu nie wrócisz

    Daje się tylko ukryć takie jakieś prace czasowe - trwające do miesiąca, na
    umowę zlecenie, która nie wiąże pracownika z miejscem pracy. Wtedy
    (nie)legalnie :) możesz i pracować i być na bezrobotnym. W Twoim przypadku
    możesz mieć problemy po powrocie z AP z dotacjami ze strony PUP.
    Prawdopodobnie po 1 roku tracisz przywileje absolwenta (liczy się 1 rok od
    skończenia uczelni) a z ubezpieczeniem jak jest to nie wiem.

    Th