PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
    From: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: socjalisci atakuja
    Date: Mon, 17 Oct 2005 10:00:32 +0200
    <diofsb$hsf$1@inews.gazeta.pl> <dioqo5$9vi$1@dami.com.pl>
    <f...@r...com> <dios32$784$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@r...com> <diq8j1$kk4$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <n...@r...com> <op.syoqk2gpfrn0ri@donkichot>
    <u...@r...com> <op.syo07ekpfrn0ri@donkichot>
    <dirgu6$l8j$1@news.onet.pl> <op.syo9rnpg5qeugg@donkichot>
    <diucbs$ima$1@opal.futuro.pl> <op.syq9b3lkfrn0ri@donkichot>
    <diucl7$ima$2@opal.futuro.pl> <op.syq9l3nqfrn0ri@donkichot>
    <divl7k$b53$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Immona napisał(a):

    > Ja patrze na to, co ktos mowi, a nie na ideologiczne latki. Kiedys z
    > SdPL wyszedl pomysl tak sensowny, ze mnie zaskoczyl. Byla to propozycja,
    > aby czlowiek mogl dysponowac srodkami zgromadzonymi na II filarze jako
    > zastawem bankowym za kredyt na DG. Te z ZUSu by temu nie podlegaly,
    > dajac kazdemu co najmniej minimum socjalne na emeryturze, jesli by
    > stracil te z II filaru (o ile wierzymy w przetrwanie ZUSu). W ten sposob
    > bardzo by sie powiekszyla ilosc zwyczajnych, przecietnie sytuowanych
    > ludzi dysponujacych czyms, pod zastaw czego - jako ze jest to rzecz
> [...]

    I pomysł nie przeszedł - z jednego ważnego powodu. Wprowadzenie go,
    oznaczałoby de facto rezygnację z obowiązkowego II filaru - innymi słowy
    człowiek mógłby już dziś otrzymywać gotówkę za coś, co powinien zużyć
    dopiero na emeryturze.

    To tak, jakby powstała ubezpieczalnia OC kierowców, gdzie zniżka, np.
    za bycie Marjsaninem, wynosiłaby 99%. Kierowca płaciłby 10zł rocznej
    składki po obniżce, a po wypadku ubezpieczenie nie byłoby wypłacane,
    ponieważ zniżka, która została przyznana, nie przysługiwała w
    rzeczywistości. Efekt jest taki, że byłby to legalny sposób ominięcia
    obowiązku ubezpieczenia.

    Podobnie z II filarem - przymus oszczędzania w II filarze możnaby
    obejść, biorąc regularnie pożyczki pod jego zastaw i nie spłacając.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz