PracaGrupypl.praca.dyskusjerefleksjeRe: refleksje
  • Data: 2005-04-25 15:25:16
    Temat: Re: refleksje
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:d4j0qd$4b2$1@opal.icpnet.pl...
    > A poważnie - dobrze jest albo w liście motywacyjnym, albo w CV czymś
    > zaskoczyć, sprawić, żeby osoba czytająca aplikację choćby się uśmiechnęła
    (w
    > pozytywnym tego słowa znaczeniu). Wtedy łatwiej zostaniesz zapamiętanym
    i...
    > być może wybranym. Nieprawdaż?

    Zapamiętanym - na pewno. Wybranym - raczej nie. Z kilku przyczyn:

    Po pierwsze primo to tylko bardzo ale to bardzo zielony HR na podstawie
    pierwszego wrażenia buduje całą ocenę kandydata (to tzw. błąd pierwszego
    wrażenia). Nota bene - ja tak znalazłem posadę w pierwszej firmie HR -
    zadecydowało zdjęcie, a dokładnie mój prześliczny uśmiech młodego pirata,
    perlistobiałe zęby, morska opalenizna etc. O tym, że jako grafik-freelancer
    parę lat wcześniej zjadłem zęby na retuszach zapomniałem w CV wspomnieć :) A
    kiedy przyszedłem na rozmowę kwalifikacyjną to było już za późno... :)

    Po drugie primo :) - kandydat "papierowy" to często jeden z setki. Trudno
    zapamiętać. Sam się łapię na tym, jak bardzo nie kojarzę sympatycznych
    aplikacji trenerów (którzy przeszli weryfikację na tak) z ich sympatycznymi
    osobami - jakby trener Jan Kowalski sprzed rekrutacji i trener Jan Kowalski
    po rekrutacji to były dwie zupelnie różne osoby.

    Po trzecie primo :) - akurat w tym przypadku, proces poznawania człowieka
    jest bardzo specyficzny:
    - najpierw temat i treść maila, czyli "o so chosi?" - jest nr ref., nie ma,
    mail ma pół strony czy 3 linijki.
    - potem papier lub "e-papier",
    - potem rozmowa telefoniczna,
    - potem spotkanie.

    Kandydat aż cztery razy ma szansę zrobić pierwsze wrażenie. I wielokrotnie
    robi pierwsze fatalne, a później coraz lepiej albo na odwrót.

    pozdrawiam
    m.