eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjepytania testoweRe: pytania testowe
  • Data: 2003-10-21 21:20:25
    Temat: Re: pytania testowe
    Od: "gromax" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    odpowiem od końca:

    > (może to pytania z jakiegoś zestawu dla
    > rekrutujących i sprawa się wyjaśni)
    na pewno z zestawu osób które ciebie kwalifikowały

    > czy ktos z Was spotkal sie
    > z pytaniami "testowymi" na rozmowie.
    pewnie każdy się spotkał

    > 1) dlaczego otwory (wlazy) do kanalizacji sa w
    > ksztalcie kola

    bo koło jest najbardziej naturalnym kształtem, znali je już aztekowie (tu
    może być mała dygresja do "złotego miasta"

    > 2) jak obliczyc ile stacji benzynowych "nasyci
    > rynek", tzn. znajac liczbe mieszkancow (a co za
    > tym idzie srednia liczbe samochodow) jak policzyc ile bedzie
    > potrzebnych stacji.
    pierwsza rzecz - jaki obszar. o kilometrach będę pisał w kontekście
    najdłuższej odległości. jeżeli auta jeżdżą jedynie w obszarze
    kilku/kilkunastu kilometrów to powinny wystarczyć 2-3 stacje. bo na takim
    obszarze samochody nie będą mieć dużego spalania a więc i nie będą zbyt dużo
    tankować.
    jeżeli mamy obszar duży, rzędu kilkuset kilometrów to na pewno stacje musza
    być w większym zagęszczeniu w skupiskach miejsc pracy/ gospodarstw
    domowych/miejsc użyteczności, w mniejszym na trasie jednak nie rzadziej niż
    co 20 - 30 km.
    i wreszcie przeliczając to na mieszkańców - można założyć że co drugie
    gospodarstwo domowe ma samochód. gospodarstwo domowe to od "singli" przez
    2+1 do rodzin wielodzietnych, rodzin wielopokoleniowych. mozna uśrednić, że
    zwykle jest to model 2 + 2. czyli dla naszego modelu liczbę mieszkańców
    dzielimy przez 8 (2 * (2+2) ). tyle mamy samochodów. samochody jeżdżą jako
    "podjazdowe" i do pokonania dłuższych tras. te "podjazdowe" w miesiącu
    potrzebują w miesiącu najwyżej 2 pełnych baków, te od dłuższych tras
    potrzebują co najmniej 5 pełnych baków. załózmy, że średnio na wszystkie
    auta "dalekobieżne" to 8 pełnych baków. załózmy też, że każdy kierowca
    będzie chciał tankować "przy zerze" i zawsze "do pełna". Dalej należy
    założyć proporcje w pojazdach - np. tych "podjazdowych" jest 3 razy więcej
    niż "dalekobieżnych". i teraz już łatwo policzyć ile jest aut, jak często
    będą tankować a tym samym ile razy będą musiały zawitać na stację. średni
    czas obsługi jednego auta można przyjąć np. 10 minut.
    można podac liczbę minimalną (to znaczy taka liczba stacji, która wynika
    wprost ze stosunku ilości tankowań i czasu obsługi), można ja później
    zawyżyć "dla komfortu obsługi klienta i pracowników stacji" itd itp.
    W tym konkretnym przypadku (w odniesieniu do pyt. pomocniczego) należało by
    z grubsza odrzucić samochody "krótkojezdne" (bo one raczej będą tankowane w
    stacjach "osiedlowych") i załozyć, że auta "dalekojezdne" nie będą tankować
    na takich stacjach.
    Z mojego uproszczonego sposobu można raczej wywnioskować średnią
    rozmieszczenia stacji, z tym że ciężar raczej byłby przeniesiony (co chyba
    naturalne) na trasy bardziej uczęszczane (wiadomo - trasy pomiędzy większymi
    skupiskami), itp, jednak zasadnicze pytanie było "ile stacji" a na to
    pytanie już chyba odpowiedziałem

    >
    > pozdrawiam
    >
    > Marcin Kawa
    >
    gromax
    >

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1