PracaGrupypl.praca.dyskusje[pyt] Warto sumiennie sie uczyc/studiowac? › Re: [pyt] Warto sumiennie sie uczyc/studiowac?
    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [pyt] Warto sumiennie sie uczyc/studiowac?
    Date: Tue, 22 Jan 2008 23:11:31 +0100

    > Najepiej, tak jak ktos napisal 'wyposrodkowac'. Fakt faktem, ocena
    > ocenie nie rowna i tego nauczylem sie na studiach. Politechnika i dwa
    > kierunki studiow. Praca od II roku. Z tego co sie orientuje, niewiele
    > jest firm, ktore patrza na srednia ocen ze studiow. Bardziej stawiaja na
    > umiejetnosci: analitycznego myslenia, etc. i robia testy. Studia to
    > przede wszystkim wlasna praca, nauka dla siebie, rozwijanie swoich
    > zainteresowan i 'cwiczenie czachy'. Powiem tak, nie jestem i nigdy nie
    > bede zwolennikiem oceny i przyjmowania pracownika na podstawie sredniej
> [...]

    Ja pytającemu odpowiem tak:
    Mam za sobą studia ale bez dyplomu.
    Przerabiałem przyjmowanie ludzi do pracy. Nigdy nikomu nie zaglądałem do
    indeksu. Chce pracować? Niech pokaże na co go stać. praca domowa na dwa dni.
    Po dwóch dniach spotkanie i ponowne sprzadzenie umiejętności. To co mi było
    potrzebne od pracownika potrafił zrobić gośc po liceum w
    tam_gdzie_wrony_zawracają a student 3 roku studiów kierunkowych ni cholery.
    Za to tlumaczenie studenta było bardzo rozległe, natomaist absolwent liceum
    dość szybko mi to wyjaśnił "chcę tą pracę i mam dla niej czas" - to
    oczywiście skrót ale mnie jako pracodawce średnio obchozi że mój pracownik
    chwilowo (jeszcze 2 lata) nie znajdzie czasu na prace bo chce skończyć
    studia, za to podoba mi sie podjeście tego co ma czas na pracę.

    Moje zarobki oscylują sporo ponad średnią krajową - powiedzmy dwa razy- dużo
    to czy mało to niech pytający oceni sam. Ale akurat w mojej branży nikt
    nigdy nie spojży w moje papiery z uczelni - nigdy dokąd będę w tej branży.
    Gorzej będzie jak będę chciał zmienić fach - a będę chciał zmienić bo mnie
    to już nudzi.

    A zmierzam do tego, że chyba nikt ci nie powie jednoznacznie czy masz olać
    studia czy ryć na 5. Wszystko zależy od tego co potem chcesz robić. Czy
    pracować dla kogoś czy sam, no i gdzie pracować.
    Ale jeżeli trafisz na takiego pracodawcę jak ja, to możesz mieć i 7 klas
    podstawówki- dostaniesz na rozmowie wstępnej pytania i masz na nie
    odpowiedzieć - jak to przebrniesz to pogadamy o wynagrodzeniu jak nie to
    szukaj dalej.

    --
    PawełJ