PracaGrupypl.praca.dyskusjepremia uznaniowa › Re: premia uznaniowa
    From: Marcin Jan <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: premia uznaniowa
    Date: Thu, 30 Aug 2007 15:48:39 +0200

    edi napisał(a):
    > Witam
    >
    > Czy jest szansa na wygraną z pracodawcą o uznanie premii uznaniowej jako
    > stały element pensji? Umowa o pracę jest sformułowana następująco:
    > minimalna krajowa plus do 200 % premii uznaniowej. Oczywiście na te 200
    > % nie można liczyć, bo co miesiąc na konto wpływa ta sama stała kwota
    > niemająca nic wspólnego z jakimiś wynikami w pracy. Czy w przypadku,
    > jeśli pracodawca postanowi ukarać pracownika i wypłaci mu tylko
    > podstawowe wynagrodzenie, są szanse ma odzyskanie premii, którą we
    > wcześniejszym okresie zawsze była w tej samej kwocie.

    powalczyć zawsze można. U mnie w byłej firmie było tak że wszyscy
    pracownicy dostawali jak jeden mąż najniższe wynagrodzenie + sumę która
    wyrównywała do kwoty ustalonej przy zatrudnianiu. Oczywiście ta kwota
    była wpisywana jako premia. Czyli np. ja bez względu na wyniki zawsze
    dostawałem co miesiąc 1800 zł(najniższe wynagordzenie+premia). Więc
    jeśli przed sądem udowodnisz że taki zapis miał tylko na celu ominięcia
    albo nadużycia prawa (np. na wypowiedzeniu dostajesz tylko podstawę lub
    przy chorobie) to kto wie czy sąd nie przychylił by się do tego.
    pozdrawiam
    marcin jan