PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca za darmoRe: praca za darmo
  • Data: 2005-10-07 21:13:17
    Temat: Re: praca za darmo
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "olleo" <o...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:di6c7n$k28$1@news.dialog.net.pl...
    > czesc,
    >
    > mam klopot, juz druga firma zaproponowala mojej dziewczynie prace za darmo
    > "na poczatek", a potem za "minimum" na jakies 2-3 miechy, bo i tak "musza
    > duzo w nia wlozyc". Co dziwniejsze, to jedna z tych propozycji, to
    > logistyka
    > w malej firmie, a druga ksiegowanie faktur? Mam klopot, bo:
    > - ile musza w nia wlozyc?
    > - ile sie bedzie trenic? 2 dni?
    > - mgr ekonomii do ksiegowania faktur? Ze niby nic nie umie? Toz po liceum
    > mozna robic
    [...]
    > I co wy na to? Ja jestem absolutnie przeciw. Moja dziewczyna sie
    > zastanawia,
    > ale jej zmuszal nie bede.

    Badz przeciw i nie daj jej, o ile mozecie bez tej niewielkiej kasy spokojnie
    przezyc.
    Pracowac za darmo jest sens, gdy jest to podrasowanie CV i zdobycie cennego
    doswiadczenia - czyli albo duza i znana firma, albo praca, w ktorej nabywa
    sie nowe, praktyczne, poszukiwane na rynku umiejetnosci i doswiadczenia.
    Pracowanie za darmo przy rzeczach ponizej wlasnych kwalifikacji, ktore psuja
    CV, to zly interes - jesli juz jest gotowa pracowac za darmo, to niech sie
    wcisnie w jakies miejsce, gdzie pracujac za darmo zdobedzie znajomosci,
    doswiadczenia cenniejsze niz fakturowanie lub fajny punkt do CV. Jesli do
    firmy komercyjnej sie nie uda, to wolontariat w jakiejs szacownej
    organizacji robiacej dobre rzeczy, to tez jest lubiane przez ogladajacych
    pozniej CV.

    Zgadzanie sie na propozycje takie jak przez Ciebie przytoczona to prosta
    droga do posiadania w CV kilku nastepujacych po sobie, nie przekraczajacych
    roku albo pol roku okresow pracy w kolejnych firmach i to z przerwami
    pomiedzy, a absolwent nie moze sobie gorzej zepsuc CV (sa branze, w ktorych
    takie skakanie jest ok, ale raczej nie ta.)

    I.