PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca w soboty... długawe › Re: praca w soboty... długawe
    From: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca w soboty... długawe
    Date: Wed, 10 Dec 2003 20:47:42 +0100

    Użytkownik "Yeh" <y...@a...net> napisał w wiadomości
    news:br5dek$18u3$1@mamut.aster.pl...
    > innymi słowy powinienem za pracujące sobopty dostać kase?

    Tak, oczywiście za pracę, w tym za pracę w soboty powinieneś dostać
    uzgodnione pomiędzy Tobą a pracodawcą wynagrodzenie.

    > ILE??? w stosunku do pensji??

    To zależy od Waszej wspónej umowy - ile ty chciałbyś dostać a ile on dać. Ty
    chciałbyś jak najwięcej on - jak najmniej. To normalne i zdrowe. Musicie się
    dogadać

    > a odebranie tego dnia?

    Jeśli się tak dogadacie to oczywiście wchodzi to w grę.

    > powiedz proszę
    > jaki jest na to paragraf???

    Jestem pracodawcą i staram się do moich ludzi być w porządku. Umawiamy się
    to jest tyle ile powinno być i w takim czasie jak powinno być.
    Założmy teraz, że za daną pracę umawiamy się na 100 zł. To jest moje
    zobowiazanie i ja go dotrzymam.
    Jeśli mój pracownik przyszedłby teraz do mnie i powiedział, że umówiliśmy
    się na 100, ale on pracuje w soboty (o czym przecież wiedział wcześniej, bo
    znikąd się to-to nie wzięło), co zgodnie z takim i takim paragrafem daje mu
    nie 100 a 120 to ja też bym mu to wypłacił. Bo takie jest polskie prawo i ja
    je szanuję.
    Ale równocześnie zacząłbym szukać na jego miejsce kogoś, kto albo się zgodzi
    na to samo 100 i umowy również ze swojej strony dotrzyma, albo zgodzi się na
    80 a z uwzględnieniem sobót 100.
    Czy powyższe jest dla Ciebie jasne?

    > no i jeszcze jedna kwestia
    > czy np jeśli w lutym '04 zdecydują się mnie wykopać.
    > to czy mogę się upominać wtedy o kase z zeszłego roku czyli bieżącego?

    Tak, jeśli masz na wszystko kwity..
    Sąd pracy lub czasem wystarczy Inspekcja Pracy.

    > czy wtedy mógłbym żądaćekwiwalentu za nie odebrane dni????np tak jak za
    > urlop?

    Jak powyżej.

    > Jak to wszystko się ma do kontroli PIP który jakiś raport pokontrolny
    wydał
    > już po 3 dniach
    > ale w rezultacie dosataliśmy tylko nalepki na schody i dwie gaśnice????
    > Kontroler xerował nasze listy obecności.
    > ale ZERO ZMIAN!
    > można złożyć jakieśreklamkacje odnośnie kontroli i tego raportu????

    Kontrola to sprawa pomiędzy PIP a kontrolowanym przedsiębiorstwem. Może
    zapłacili karę, może odwołali się. To ich biznes i ich sprawa.
    Jeśli nie było zmian to albo kontrola nie wykryła nieprawidłowości albo
    pracodawca olał pokontrolne wnioski. Jeśli olał to przy kolejnej kontroli to
    wyjdzie.
    Jeśli się nie zgadzasz na warunki swojej pracy najlepszym rozwiązaniem
    będzie złożenie wypowiedzenia. Wtedy albo pracodawca zmięknie, albo Ty
    stracisz robotę. Tak, czy tak sprawa zostanie rozwiązana.

    Pzdr
    Brodek