-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Immona <c...@n...gmailu>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: praca sekretarki
Date: Tue, 18 Jul 2006 18:54:00 +1200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 65
Message-ID: <e9i0ih$frp$1@inews.gazeta.pl>
References: <1...@p...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 222-153-240-226.jetstream.xtra.co.nz
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1153205650 16249 222.153.240.226 (18 Jul 2006 06:54:10 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 18 Jul 2006 06:54:10 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <1...@p...googlegroups.com>
X-Accept-Language: en-us, en
X-User: immonaa
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:186244
[ ukryj nagłówki ]beti wrote:
> Od niedwana rozpoczelam prace sekretarki i mam teraz przedstawic plan
> organizacyjny sekretariatu poszukuje osób które przcuja lub
> pracowaly na takim stanowiasku i mogly by podzielic siewiedza.Chodzi
> mi tylko o kwestie organizacyjne jak to wszystko sobie poukladc ,
> dokumenty przychodzace wychodzace latwosc w ich odnajdywaniu. Bede
> wdzieczna za kazda wiadomosc !!
>
Wygladasz na osobe, ktora nie miala przedtem nic do czynienia z
sekretariatem i ktora nie przejmuje go po kims, kto by mogl wyjasnic.
Jesli sie myle, to przepraszam za pisanie strasznie podstawowych
oczywistosci, ale przedstawilas sie jako ktos, kto tych oczywistosci
potrzebuje.
1. Musi byc ksiega korespondencyjna. Zapisujesz w niej wszystko, to
przyszlo i wszystko, co wyszlo. Data, od kogo, do kogo, wewnetrzny
numer, ew. notka w jakiej sprawie, ew. notka, do ktorego poszlo
segregatora. Pisma wysylane kopiujesz przed wyslaniem i zachowujesz ich
kopie. Jesli oryginal czegos, co przyszlo, zabiera np. inny pracownik,
jego kopia tez musi zostac w biurze.
W segregatorze ukladasz po kolei wedlug numerow. Jesli ktos jest wazny
(np. skarbowka) lub ma sie z nim wiele korespondencji (np. najwazniejszy
kontrahent) to warto mu zalozyc osobny segregator.
Jest to mnostwo papieru (mozna to prowadzic tez w wersji elektronicznej,
ale to mi nie wyglada na ten rodzaj sekretariatu), w kazdym razie
przechowywanie w oryginale lub kopii wszystkiego, co kiedykolwiek
przeszlo przez sekretariat (z wyjatkiem smieciowych reklamowek) to
podstawa organizacji.
2. Podziel sobie dokumenty, jakie sie pojawiaja, na kategorie i opracuj
dla kazdego sciezke, czyli co sie z nim dalej robi. Zazwyczaj bedzie to
przekazanie tego (lub zawartej w tym informacji) dalej, czasem po
jakiejs obrobce. Zamowienia, reklamacje, zaproszenia na targi, oferty
wspolpracy etc. - ilosc i rodzaj kategorii zaleza od branzy i wielkosci
firmy, a o tym nic nie mowisz. Jak nie wiesz, co robic z danym
dokumentem, pytasz szefa i na podstawie jego odpowiedzi tworzysz regule
dla danego rodzaju dokumentu.
3. W latwo dostepnym miejscu musisz miec przegrodke na rzeczy biezace,
czyli te, ktore wymagaja zajecia sie nimi przed przekazaniem ich dalej -
te, ktorych "sciezka" nie zostala wykonana. Moze byc to kilka
przegrodek, wedle hierarchii pilnosci czy rodzaju. Jesli sie nie
zajmujesz niczym, co nie moze czekac, to sie zajmujesz tymi rzeczami.
Spokoj duszy osiagasz tylko wtedy, jak to miejsce jest puste. :)
4. Uzywaj kalendarza i wpisuj tam nie tylko spotkania szefa, ale tez
rzeczy do zrobienia na "za miesiac". Jesli masz cos zrobic na jakis
dzien, np. prezentacje na jakas impreze, to zapisz to sobie na dzien, w
ktorym musisz to zaczac robic, zeby spokojnie zdazyc.
5. Trzymaj pod reka "to-do-list", czyli liste rzeczy do zrobienia.
Zapisuj tam nawet malenkie czy nalezace do kategorii "na pewno
zapamietam" polecenia czy prosby od osob, ktorym swiadczysz uslugi.
Odhaczaj. Nie polegaj nigdy na swojej pamieci, jak nastapi chaos albo
nawal spraw, taka zarozumialosc sie msci. Trzymanie tego na pismie
pozwala tez dokladnie odtworzyc, co kiedy robilas, co bywa przydatne.
Uff.
Bardziej szczegolowych rad mozna udzielac wiedzac cos o tym konkretnym
sekretariacie.
--
http://nz.pasnik.pl
mieszkam w Nowej Zelandii :)
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-02-07 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-07 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2025-02-07 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-07 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-07 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-02-06 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=