-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!n
ewsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "eMBee" <m...@n...com>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: praca kuriera
Date: Wed, 23 Jul 2003 00:09:53 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 129
Message-ID: <bfkdm8$kba$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <bf8k3d$iq2$1@atlantis.news.tpi.pl> <1...@6...148.85.164>
NNTP-Posting-Host: py244.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1058912782 20842 217.99.8.244 (22 Jul 2003 22:26:22
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Jul 2003 22:26:22 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2919.6700
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2919.6700
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:88639
[ ukryj nagłówki ]
Dzięki wielkie!!!
O taka odpowiedź mi chodziło ;-)
Byłem na spotkaniu w 'Masterlinku' i dowiedzialem sie, ze kurierzy miejscy
(tzn. jazda tylko po Warszawie) wystawiaja faktury najmniej na 2500zł netto
za dwa tygodnie ....czyli 5000 netto na m-c. Z tego by wynikalo ze sie
opłaca bo od tego trzeba tylko odjac zus i podatek dochodowy i koszt paliwa
to i tak zostaje ponad 3000zł.
i teraz mam pytania:
czy we wszystko trzeba im wierzyc (mam na mysli te zapewnienia o najnizszych
fakturach)???
w jaki sposob gwarantuja zlecenia przewozowe tzn. czy sa jakies umowy z
kurierami?
...
czy orientujesz sie czy 'Mastelink' jest wiarygodna i wyplacalna ;-) firma?
Użytkownik "Paweł Chałczyński" <c...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:18570-1058827047@62.148.85.164...
> > Mam pytanie:
> > Czy opłaca sie zostac kurierem?
> > Jezeli tak, to w ktorej firmie najbardziej sie to oplaca?
> > Ile sie srednio zarabia bedac kurierem?
> > Czy sa jakies tajniki tej pracy tzn.
> > czy jest cos co trzeba wiedziec, zeby tam pracowac i cos zarobic ;) ?
> >
> > Z gory dzieki!
>
> Przez pol roku mialem okazje pracowac w takiej firmie - Servisco,
wprawdzie
> nie jako kurier ale bezposrednio wspolpracowalem (tez jezdzilem) z
kurierami
> i mam poglad na cala sytuacje. (Bede tu uzywal terminow opisowych a nie
> fachowych zeby wszyscy zrozumieli)
> Wiec praca ta wyglada nastepujco:
>
> Musisz miec wlasny samochod, od busa (jak fiat ducato) w zwyz (do
> ciezarowek) nie starszy niz 5 lat.
> Paczek do rozwiezenia:
> W zaleznosci czy rozwozisz busem "lekkie" (to tak od 30-80), czy
ciezarowka
> "ciezsze" (to powiedzmy od 1-15).
> Tu wlasciwie konczy sie twoja mozliwosc wyboru (tzn w momencie
przyjmowania
> sie do pracy wiesz mniej-wiecej co bedziesz rozwozil no bo zalezne jest to
> od posiadanego samochodu).
> Teraz wszystko inne zostanie ci juz narzucone od gornie.
> Dostajesz jakis teren i od jego "jakosci" zalezy ile bedziesz mial pracy i
> ile zarobisz. Oczywiscie na poczatku dostaniesz najgorszy, ale z czasem
moze
> sie zmienic.
> Z terenem zwiazany jest czas pracy - od 7:00 do..., jak zaobserwowalem
> pierwsi szczesliwcy zjezdzali o 16:00+1 godzina na zalatwienie spraw
> (rozladunek i formalnosci) i o 17 jestes wolny, no ale to najwczesniej,
> ostatni docierali w okolicach 22:00.
> Teren moze byc oddalony i rozlegly, tzn dla uswiadomienia to Servisco ma
na
> terenie polski oddzialy w dawnych miastach wojewodzkich, czyli przykladowo
> Slask - oddzial w Zabrzu a teren dzialania rozciaga sie do Zawiercia
> (najdalej oddalony punkt od bazy, nie chce mi sie sprawdzac teraz ale
jakies
> 60-70km napewno) czyli jedziesz rano do Zabrza, wyruszasz do Zawiecia, tam
> krecisz sie i rozwozisz i potem wieczorem wracasz do Zabrza.
> Zarobki: za rozwiezienie paczki "lekkiej" dostajesz 2 zl (ale ostatnio
> slyszalem ze znowu obnizyli !), niewazne gdzie to masz dostarczyc, za
> "ciezsze" nie podam, ale jest sporo wiecej (tam juz zalezy od wagi i
> odleglosci).
> Jezeli masz okolice oddalone od bazy o iles tam kilometrow to dostajesz
> dodatkowo ryczalt ale to takie marne uzupelnie z tego co slyszalem.
> Generalnie rozwozic sie nie specjalnie oplaca, zarabia sie na tzw
zbiorach,
> czyli to co kurier odbiera od klientow do wyslania (tutaj juz jest procent
> od przesylki).
> Oprocz tego dostajesz tez przesylki "darmowe" za ktore nic nie dostajesz
(sa
> to wprawdzie mozna by rzec zwykle listy no ale dowiezc musisz bo jak nie
to
> kara).
> No i jest jeszcze cos takiego (co jest dla mnie kompletna bzdura no ale
> niestety) ze sa kary za awizo, tzn powiedzmy klienta nie ma w domu no to
> wiadomo, nie doreczysz mu i nie twoja to wina, ale dla firmy to twoj
problem
> i ty na tym tracisz.
> Zarobki wszystko sumujac ksztaltuja sie nastepujaco (tutaj moze sie wydac
> duzo ale to tylko pozornie), widzialem wystawiane faktury i miesiecznie
bylo
> to od 2600 zl do 8000zl. Zatrudnienie na zasadzie dzialalnosci
gospodarczej
> czyli -600zl. No i za benzyne i cale koszty utrzymania placisz sam (poza
> drobnym ryczaltem za dalsze tereny). To naprawde nie male pieniadze, to
nie
> maluch ze sie naprawia za grosze, tu musisz dbac o samochod, a nie daj
boze
> ci cos nawali powazniejszego to ida tysiace. Samochod tez sie zuzywa i jak
> chcesz dluzej popracowac to trzeba juz odkladac na nastepny. A nie wiem
czy
> tam ktos schodzil dziennie ponizej 50km, chyba tylko ten co jezdzil w
> macierzystym miescie i to po centrum. Ci z najlepszymi zarobkami jezdzili
> ciezarowkami, pracowali juz kilka lat, mieli bardzo dobre relacje z
> klientami, ktorzy duzo nadawali paczek, mieli dobry teren i zjezdzali
raczej
> w pozniejszych porach. Na wszystko sie sklada masa czynnikow, laczenie z
> okresem roku (np. najwiecej jest paczek pod koniec roku).
> Praca jest ciezka, niech sobie nikt nie mysli byc kurierem "o to sie
pojedzi
> tu i tam i rozwiezie pare paczek". Od rana do wieczora w samochodzie
(teraz
> pomysl o upalach, albo jak zima dopieprza sniegi) na nic nie ma czasu - je
> bulke, ramieniem podtrzymuje telefon komorkowy i ta reka jednoczesnie
> zapisuje dane zlecenia do odbioru i to wszystko podczas jazdy (!!!) tak
nie
> uwierzylbym ze tak mozna, gdybym tego nie widzial.
> Co do samej firmy to jest najwieksza w polsce, no i placa terminowo
> (dostajesz kase co 2 tygodnie).
>
> To tyle co mi sie teraz przypomnialo, bedziesz mial jeszcze jakies pytania
> to dawaj.
>
> PS. Nawet nie dawno (11.07.2003) bylo ogloszenie na pl.praca.oferowana
> wlasnie z Servisca - Zabrze.
>
> --
> Pawel Chalczynski - c...@p...onet.pl
>
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.03 05:21 Paweł Chałczyński
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-11-13 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-13 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-13 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-11-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Błonie => Sales Specialist <=