-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Koziorozec" <b...@n...pl>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: praca informatyka helpdeska
Date: Thu, 13 Oct 2005 19:09:04 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 113
Message-ID: <dim4cm$b49$1@inews.gazeta.pl>
References: <dilfv3$22$1@nemesis.news.tpi.pl> <diln7e$otv$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: cmpc012-013.cnet2.gawex.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1129223383 11401 84.205.12.13 (13 Oct 2005 17:09:43 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Oct 2005 17:09:43 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-User: komputerowiec
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:164923
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Mertz" napisał w wiadomości
> Jak czytam takie bzdury to się normalnie flaki wywracają.
> Temat akurat jest mi znany, bo helpdesk czy tam inaczej
> telecentrum miałem przez ścianę.
Czy aby na pewno telecentrum to jest to samo, co helpdesk???
Rozumiem, że mając coś przez ścianę, wie się, jak taka praca
wygląda od podszewki.
Hmm. Ja miałam kiedyś przez ścianę dział produkcji, gdzie
pracowali mechanicy - to pewnie też się znam na pracy
mechanika??? :>>>
> Piszesz facet takie bzdury, że się słabo robi i albo jesteś jakimś
> młodym człowiekiem o krótkim starzu pracy albo masz o sobie
Staż pisze się przez 'ż' (mam nadzieję, że nie dołączyłeś
do "informatyków"-reformatorów ortografii ;>>
> Gro zgłoszeń to zablokowane konta użytkowników (poczta i systemy)
> i prośba o ich odblokowanie, zwłaszcza po weekendzie, sprawy pakietu
> Office (przeróżne), oraz rzeczy związane z programami, systemami
> branżowymi, zamówienia sprzętu itp. Jeśli masz zdalnego to jest jeszcze
> prościej, bo zdalnie pomykasz u gościa na kompie.
Wszystko się zgadza.
Jeśli chcesz mieć dostęp zdalny to jeszcze musisz mieć do tego odpowiednie
narzędzia. Niektóre firmy (mimo że je na to stać na nowsze rozwiązania)
dalej 'jadą' na Windows NT 4, a więc nie mają XP.
A jakbyś chciał wiedzieć, to są stanowiska, gdzie nie instaluje się
Windowsa,
ani żadnego systemu graficznego, a np. DOS-a - przykład: kasy.
> Zadne tam mecyje i jakaś specjalna filozofia. Skoro się nie wyrabiasz
> w 8 godzin to siedzisz 10, proste a urlop masz planowany i nie ma
> na to sily, bo jest nawet problem z przesunięciem terminu na własną
> prośbę, czyli idziesz kiedy planowałeś (chyba, że to jakaś gówniana
firma).
I tu wychodzi Twoja niewiedza na temat takiej pracy.
Tu nie chodzi o 'wyrabianie się', to nie jest tak, że masz jakąś pulę
zadań do wykonania, a jak je wykonasz, to idziesz sobie do domu.
Wyobraź sobie taką sytuację: zainstalowałeś nową wersję programu,
masz porobione wcześniej kopie itd. i wychodzisz sobie spokojnie
do domu. Ale zanim dojdziesz do drzwi wyjściowych okazuje się, że
cała sieć stoi, nie można połączyć się z serwerem, padło łącze od TePsY...
Mimo że oficjalnie pracujesz 8 godzin, to przecież nie powiesz tego szefowi,
tylko zakasasz rękawy (po obtrąceniu z nich uczepionych użytkowników,
domagających się pomocy właśnie im, jako pierwszym ;))) ) i weźmiesz się
do roboty.
Okaże się, że w TePsie będą Ci mówić, że to, że łącze nie działa, to wina
po stronie Twojej firmy (o ile w ogóle uda Ci się kogoś złapać po 15:00,
kto będzie w ogóle wiedział o co chodzi), a jak się wkurzysz i zażądasz
sprawdzenia stanu łącza cyfrowego, to przyjdzie taki człowieczek
w roboczym fartuchu, ze zwykłą słuchawką telefoniczną (sic!) i zacznie
iskrzyć kabelkami, po czym stwierdzi, że wszystko działa! ;DDD
Do tego nowa wersja oprogramowania nie działa, trzeba odzyskać
dane z kopii, a to trwa kilka godzin (mówię o poważnych firmach,
jak np. bank).
Twoja praca (teoretycznie) kończy się o 16:00, ale firma przyjmuje
klientów do 18:00, którzy właśnie stoją i wkurzają się, że wszystko
idzie tak wolno.
Mało tego okazuje się, że po godzinie energetyka wyłączyła światło
na całej ulicy, a UPS wystarczy tylko na godzinę. Więc nie zdążysz
odzyskać całej kopii, a właśnie jesteś w trakcie!
I prosisz wszystkich o wyłączenie wszelkich monitorów i komputerów,
aby zmniejszyć obciążenie firmowego UPS-a, a jakieś panie protestują,
bo one przecież muszą zrobić jakiś raport!
Koszmar? To jeszcze betka!
Opisana sytuacja zdarzyła się naprawdę!
I Ty wiesz, co to znaczy praca informatyka/helpdesku?!!
Blokowanie kont zdarza się z dwóch powodów:
1) osoba nie pamięta swojego hasła, choć uparcie twierdzi, że
wpisuje dobre, a to informatyk coś namieszał, wobec czego,
w następnych dniach walczysz ze zrywaniem karteczek z hasłem
wokół tego stanowiska (w końcu to Ty też odpowiadasz za to);
2) inna osoba próbowała dostać się na konto tej osoby (zdziwił
byś się, ile osób próbuje kombinować).
A urlop taki informatyk, to bierze - w najlepszym przypadku
- w grudniu... ...następnego roku! - o ile - jakimś cudem - uda mu się,
że szef nie przesunie mu po raz kolejny urlopu - 'bo jest potrzebny'.
> Mam masę znajomych którzy tam pracowali i nie wszyscy byli takimi
> twardzielami jak ty a doskonale sobie radzili.
> A że trzeba pomagać takim co dzwonią? Cóż w końcu bierzesz za to
> pieniądze. Zawsze jeszcze możesz zostać prezesem tej firmy i mieć
> to wszystko gdzieś...
> Jak ci nie pasi to sie zwolnij, daj szanse innym i nie truj dupy.
Czy nigdy nie miałeś dość swojej pracy?
Czy nigdy nie dopadło Cię przemęczenie i miałeś wszystkiego dość?
Jeśli nie, to - gratuluję.
A jak się pracuje z ludźmi, to część uważa, że taki informatyk nic nie
robi, tylko się obija (pomijam faktyczne takie przypadki, ja mówię
o poważnych ludziach).
Całe szczęście zdarzają się tacy szefowie, którzy sami interesując się
kompami, wiedzą, ile czasem trzeba stracić nerwów, aby coś
zainstalować, aby coś zaczęło działać.
--
Koziorozec
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.05 17:30 Jakub Turski
- 13.10.05 17:42 Slawko
- 13.10.05 18:12 Koziorozec
- 13.10.05 18:46 Koziorozec
- 13.10.05 19:16 Bronek Kozicki
- 13.10.05 20:05 Kriss
- 13.10.05 23:44 Paweł S. Piotrowski
- 13.10.05 23:45 Paweł S. Piotrowski
- 14.10.05 06:17 Jakub Turski
- 14.10.05 07:31 Bronek Kozicki
- 14.10.05 09:19 Jacolex
- 14.10.05 11:19 Kriss
- 14.10.05 12:39 Koziorozec
- 14.10.05 14:20 Kapsel
- 16.10.05 10:12 Daniel Rychcik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-02-07 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-07 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2025-02-07 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-07 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=