PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca... › Re: praca...
    From: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca...
    Date: Thu, 13 Jun 2002 10:41:46 +0200

    > Jak - nie mając żadnego wykształcenia (formalnego lub nieformalnego,
    darmowego
    > lub płatnego, wyższego czy choćby średniego) w tej dziedzinie zostać
    > dziennikarzem? Od czego zacząć? Od razu mówię, iż przede wszystkim
    interesuje
    > mnie dziennikarstwo podróżniczo-turystyczne, a pewną ilość tekstów
    (choć
    > niedużą) opublikowałem już bądź w czasopismach branżowych, bądź w
    Internecie,
    > jednak nie wpłynęło to w żaden sposób na to, by łatwiej mi było
    "załapać" się
    > do któregokolwiek czasopisma podróżniczego lub gazety.
    >
    > Macie jakieś poważne sugestie?

    Ja też nie mam żadnego wykszałcenia w tej dziedzinie.
    Skończyłam matematykę, a pracuję jako informatyk.
    Ale od wielu moją pasją są góry i górskie wędrówki, jestem tez
    przewodnikiem górskim.

    Od czasu kiedy powstało pismo "npm" poświęcone turystyce górskiej
    publikuję tam teksty, a takze redaguję jedną ze stałych rubryk. Mam
    legitymację dziennikarską.
    Nie jestem oczywiscie na etacie, ale płacą mi wierszówkę. Artykuły
    przesyłam mailem.

    Z tym ze nie są to kwoty za które da sie utrzymać, mozna to traktować
    jako drobny dodatkowy zarobek.

    Warunkiem było oczywiscie to ze muszę sie znać na tym o czym piszę.
    Autorów do rubryki którą redaguję dobieram wsród szerokiego grona
    znajomych, o których wiem ze się na temacie znają, niektórych pozmałam
    za posrednictwem internetowej grupy dyskusyjnej pl.rec.gory. Z reguły
    widać czy osoba pisząca coś na grupie zna sie na tym temacie.

    Sugestia - napisz interesujący artykuł i wyślij mailem do gazety, w
    której chcesz to opublikować.
    Z maili od sekretarza redakcji (w "npm" jest na etacie tylko jedna
    osoba - sekretarz redakcji, cała reszta - to "wolni strzelcy") są
    zasypywani takim artykułami i wybierają najlepsze.

    Pozdrowienia.

    Basia