eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeotwarcie firmyRe: otwarcie firmy
  • Data: 2005-04-06 07:38:35
    Temat: Re: otwarcie firmy
    Od: "dc" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > Czy jest jakiś sposób, abym mógł założyć legalnie firmę? Czy pozostaje mi
    > tylko praca na umowę zlecenie?

    Założyć firmę - na prawdę nic prostszego.
    Idziesz do (w zależności gdzie mieszkasz) Urzędu Miasta, Urzędu Gminy i tam
    jest coś takiego,
    co się nazywa Rejestr Działalności Gospodarczej - spytaj w okienku portiera,
    który pokój.
    Idziesz tam, prosisz o wniosek, dostajesz druczek, który wypełniasz w ciągu
    paru minut.
    Musisz mieć dowód osobisty. Piszesz tam od kiedy, nazwa firmy (wymyśl
    sobie), Twoje dane itd.
    Kupujesz znaczek skarbowy (chyba za 50 zł) i oddajesz wniosek w pokoju.
    Po dwóch tygodniach (albo krócej) znów tam idziesz i odbierasz Decyzję o
    wpisie do Rejestru...
    Gratulacje - jesteś właścicielem firmy.
    Teraz z tą decyzją jedziesz do Głównego Urzędu Statystycznego - GUS, tam
    wypełniasz parę papierków
    i dostajesz regon. Też coś się płaci, ale nie dużo.
    Potem jedziesz do Urzędu Skarbowego i na miejscu wypełniasz zgłoszenie.
    Musisz się zastanowić, czy chcesz być płatnikiem VAT, czy nie. To zależy od
    tego, jakich będziesz miał
    klientów. Indywidualni nie, ale firmy będą chciały, żebyś był płatnikiem, bo
    chcą dostawać faktury VAT.
    I wybierasz też formę rozliczania się z podatku. Łatwo jest ryczałtem. Co
    miesiąc płacisz stałą kwotę.
    Ale Tobie proponuję kupić w księgarni w tymże Urzędzie Skarbowym informator,
    jak to robić
    i rozliczać się na podstawie Książki Przychodów i Rozchodów. Prowadzenie
    czegoś takiego jest bardzo
    proste, a pozwala na płacenie podatku tylko od dochodu - od pieniędzy
    zarobionych "na czysto".
    Wybierając ten sposób przez jakiś czas powinieneś w ogóle nie płacić
    składek. Od zarobionych
    pieniędzy w księdze odejmujesz wszystkie swoje koszta. Toner, zakup części
    komputerowych, papieru
    ... ... ... ...
    Inna sprawa z ZUS. Od momentu odebrania Decyzji o wpisie liczy Ci się czas
    ubezpieczenia i musisz
    płacić składki. Jak już ktoś napisał wyżej - około 700 zł/miesięcznie.
    W ZUSie też się rejestrujesz podobnie jak w Urzędzie Skarbowym.
    Powodzenia.
    dc


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1