PracaGrupypl.praca.dyskusjeo ile jestesmy tansi ? › Re: o ile jestesmy tansi ?
  • Data: 2005-11-12 20:39:19
    Temat: Re: o ile jestesmy tansi ?
    Od: jerry <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zalozmy, ze wykonawca
    > bedzie Comarch ( duza polska firma softwareowa ) ile ona dostanie za
    > taki projekt ? Zalozmy, ze taki produkt w UK kosztuje 2,5L.

    Najlepiej zadzwoń do handlowców ComArch i zapytaj.
    Tak sensowniej mówiąc, to od dupy strony do tego podchodzisz. Uważasz,
    że jeżeli firma jest z Polski to od razu ceni się niżej. W dodatku
    podajesz przykład firmy, która sprzedaje oprogramowanie na całym
    świecie, ma pozycję i markę na rynku. W takim przypadku decyzja o
    wejściu na dany rynek (tu mowa o brytyjskim) jest wynikiem daleko idącej
    analizy tegoż rynku, a nie stwierdzenia "firma z UK zrobi to za 2,5k to
    my zrobimy za 1,8k". Wejście na dany rynek oznacza koszta związane nie
    tyle z produkcją oprogramowania ale delegacjami, wdrożeniami, podatkami
    i wieloma innymi. Koszta te skutecznie mogą unaocznić nieopłacalność
    takiego przedsięwzięcia. Rynek musi być perspektywiczny, rokować dalsze
    kontrakty. Tak się składa, że przesycony branżą IT rynek brytyjski taki
    perspektywiczny nie jest. Stosunkowo "tania" siła robocza z nowych
    krajów Uni spowodowała rozwój rodzimych firm tego sektora i trudno
    konkurować z nimi cenowo biorąc pod uwagę koszta otworzenia tam oddziału
    czy jak pisałem wyżej licznych delegacji. Stąd zgodnie z przysłowiem,
    że "jedna jaskółka wiosny nie czyni", tak jedno zlecenie nie oznacza
    jednocześnie, że najwięksi nasi producenci oprogramowania nagle będą go
    robić poniżej kosztów!! Owszem takie praktyki są stosowane by zaistnieć
    na rynku i zdobyć tam nowych klientów...ale akurat rynek brytyjski do
    takich nie należy.
    Pozdrawiam,
    jerry