PracaGrupypl.praca.dyskusjenierowne traktowanie w pracyRe: nierowne traktowanie w pracy
  • Data: 2005-10-08 22:59:22
    Temat: Re: nierowne traktowanie w pracy
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Uważam, że możesz skierować takie zapytania do PIP. Może niektóre z
    nich można byłoby inaczej sformułować, ale najważniejsze jest to, że
    oddają sens sprawy i prawnik w PIP zrozumie, o co chodzi.
    Mam kilka uwag:
    1) Zdanie: "Jako jedna z trzech osób pracujących w tej placówce na
    stanowisku
    wychowawcy, jestem zatrudniona na pdst. Kodeksu Pracy." zastąpiłabym
    zdaniem: "Jestem jedną z 3 osób, zatrudnionych w tej placówce na
    stanowisku wychowawcy, które podlegają pod Kodeks pracy."
    2) Do tego pisma radziłabym dołączenie kserokopii umowy o pracę z
    nieczytelną nazwą pracodawcy, ponieważ nie chcesz tego ujawniać w PIP.
    3) Opisane przez Ciebie uchybienia pracodawcy są ewidentne, zwłaszcza
    dotyczące regulaminu pracy, ewidencji czasu pracy, ustalania
    harmonogramu, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe. Dlatego mam obawy,
    że możesz zostać poproszona przez PIP o ujawnienie pracodawcy w celu
    przeprowadzenia kontroli w tej placówce. PIP nie powinien ujawnić,
    który z pracowników złożył skargę.

    Życzę powodzenia

    --
    wa