PracaGrupypl.praca.dyskusjenienormowany czas pracy ?? › Re: nienormowany czas pracy ??
    From: "wojtek" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nienormowany czas pracy ??
    Date: Wed, 25 May 2005 15:09:05 +0200

    > KP nie zawiera pojęcia nienormowanego czasu pracy, nie jest to więc system
    > ani rozkład czasu pracy w rozumieniu kodeksowym.
    > Jak go rozumieć?
    > 1. W ramach przyjętego okresu rozliczniowego liczba godzin pracy w
    > dniu/tygodniu może być różna. Natomiast w okresie rozliczeniowym wychodzi
    > tak, jakbyś pracował przeciętnie po 8h/dobę. Jeśli wyjdzie więcej, to jest
    > to praca w nadgodzinach. (KP art. 129 i następne). Stosuje się tu przepisy
    > dotyczące ogólnego wymiaru czasu pracy. Jest to chyba najwłaściwsze
    > tłumaczenie tego terminu.
> [...]

    Wszystko ok, tylko mnie rozchodzi sie o nadgodziny, tylko o to ze koncze
    prace i za dwie godziny np musze przyjsc ponownie czasem sie o tym dowiaduje
    wychodzac z pracy a czasem dostaje telefon "prosze natychmaist przyjsc" .
    Wiec godzinowo sie niby zgadza , bo wychodzi 8h/ na dobe . Tylko ze takim
    sposobem mozna byc dosjc do absurdu, ze zaczynam prace np o 8 robie do 9
    godzinka przerwy bo nikogo nie ma potem znowu mam przyjsc o 10 dwie godzinki
    przerwy , o 12 na 1 godzinkepotem dwie godzinki przerwy i znowu godzinka,
    takim sposobem od 8 do 20 jestem wstamnei wyrobic 6 h i niby sie bedzie
    zgadzac, wszytko pieknei nadgodzin nie ma.
    Ni jestem na stanowisku kierowniczym, umowe mam na 3/4 etatu.
    Caly czas podkreslam ze nei chodzi mi o godziny nadliczbowe, tylko o to ze
    mojs zef rozumei ze nienormowany czas pracy tym ze mam byc dyspozycyjny od 8
    rano do 22, i w tym czasie zebym wyrobil te 6 h. Wydaje mi sie ze gdzies w
    kodeksie pracy znalalzem ze jesli kaze mi przychodzic ejszce raz to za czas
    przerwy powinienem emic zapalcone polowe stawki, Znalazlem cos takiego.

    Art. 139 [Przerywany czas pracy]

    § 1. Jeżeli jest to uzasadnione rodzajem pracy lub jej organizacją, może być
    stosowany system przerywanego czasu pracy według z góry ustalonego rozkładu
    przewidującego nie więcej niż jedną przerwę w pracy w ciągu doby, trwającą
    nie dłużej niż 5 godzin. Przerwy nie wlicza się do czasu pracy, jednakże za
    czas tej przerwy pracownikowi przysługuje prawo do wynagrodzenia w wysokości
    połowy wynagrodzenia należnego za czas przestoju.

    Tyle ze ja nie mam zadnego z gory ustalonego rozkładu.