PracaGrupypl.praca.dyskusjenajgorsza pracaRe: najgorsza praca
  • Data: 2009-11-10 19:33:55
    Temat: Re: najgorsza praca
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:slrnhfje75.na3.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > A dlaczego 'przedsiębiorca'?
    Najogólniej - z uwagi na charakter wykonywanych czynności.

    > Nie każdy przedsiębiorca jest wyzyskującym
    > pracodawcą
    Istnieje taka możliwość (tzn. niewyzyskiwanie pracowników), uważam ją jednak
    zjawisko incydentalne i istniejące najczęściej tylko w pewnym (krótkim)
    okresie funkcjonowania przedsiębiorstwa.

    > większość nie jest nawet pracodawcami
    W jakiś sposób termin przesiębiorca kojarzy mi się z osobą lub grupą osób
    utrzymujących się z pracy zatrudnionych przez siebie innych osób (zwanych
    pracownikami). Natomiast mniej mi on pasuje do Zenka będącego osobą fizyczną
    wykonującą działalność gospodarczą czy też "firmy" Wacek & Józek mających
    jakąś spółczynę w ramach której np. wspólnie myją witryny sklepowe.
    Niemniej wyłączywszy osobiste skojarzenia uwagę uważam za słuszną, niechaj
    więc będzie "pracodawca" bądź "zatrudniający pracowników".

    --
    Jotte