PracaGrupypl.praca.dyskusjenadmierny popyt na rynku pracy › Re: nadmierny popyt na rynku pracy
  • Data: 2005-04-09 18:06:08
    Temat: Re: nadmierny popyt na rynku pracy
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> szukaj wiadomości tego autora

    news:484g51liauvu1f26pcvpqr4ob6t1csd16u@4ax.com...
    > Pięknego dnia Sat, 9 Apr 2005 17:29:24 +0200, "szomiz"
    > <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> zakodował:

    > Rynek:
    > http://encyklopedia.pwn.pl/64883_1.html
    >
    > Nie ma tu produktu. Jest tu dobro, którym jest praca - nie da się jej
    > nazwać ani produktem, ani towarem, ani usługą - to bardzo specyficzne
    > dobro.

    Ale da sie przelozyc na realia w celu ustalenia, czy na rynku pracy wiekszy
    popyt to wiecej chetnych do pracy, czy wiecej miejsc pracy. Czego usiluje
    dociec.

    Obrazowe porownanie od madrego czlowieka, ktore mnie przekonalo:

    Jak masz mlyn (taki od maki), to napedzasz go silnikiem (jestes popytem dla
    producentow silnikow) karmionych energia elektryczna (jestes popytem dla
    elektrowni).

    Pewnego dnia wyrzucasz silnik i budujesz kierat tworzac cztery miejsca
    pracy...

    :-)

    sz.

    sz.